۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85205268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای طرح‌های بنیاد مسکن خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای ۱۱۶ طرح روستایی استان در مدت یکسال گذشته هزینه شد.

سعید رئوفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها شامل ۲۹۲ هزار مترمربع زیرسازی، روسازی، آسفالت معابر روستاها و ایجاد دیوار ساحلی است.

وی افزود: اکنون در ۴۴۷ روستای استان دست کم یک فاز طرح هادی اجرا شده و بر این اساس ۶۰ درصد از این طرح مهم در روستاها اجرا شده است.

رئوفی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی از روستاهای بزرگ و پرجمعیت آغاز شده است افزود: اکنون افق طرح در بسیاری روستاهای استان به پایان رسیده و بازنگری در روستاهای مهم و دارای اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح هادی در ۲۵۹ روستای استان نیازمند بازنگری است خاطرنشان کرد: بازنگری طرح هادی با هدف بررسی نیاز روستا به سمت توسعه انجام و این روند در افق ۱۰ ساله طرح هادی باید اجرا شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: طرح هادی در ۱۷۱ روستا بازنگری شده است و امسال در صورت تخصیص اعتبار سفر دولت به استان طرح هادی ۱۰۰ روستا بازنگری و از محل منابع استانی هم ۵۰ روستا بازنگری می شود.

۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی مشمول اجرای طرح هادی است و تمامی این روستاها اکنون دارای این طرح است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha