۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1029
کد خبر: 85325288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملت فلسطین با الگوی انقلاب اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است

اراک - ایرنا - استاد دانشگاه و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: نادانی نظام سلطه و جریان سازی‌های مختلف در منطقه باعث حضور پررنگ و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و شکست نظام سلطه شد و ملت فلسطین با الگوی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی را شکست خواهد داد.

به گزارش ایرنا، علی گودرزی روز دوشنبه در همایش طوفان الاقصی که در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در شکست دسیسه دشمنان در منطقه، گفت: طرح آمریکا در سقوط نظام سوریه و ایجاد داعش در این کشور باعث شد ایران حضور قوی در منطقه پیدا کند، همچنین طرح عربستان و آمریکا در سرکوب انصارالله نیز زمینه حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی را ایجاد کرد.

کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: نسبت دادن سیاست توسعه طلبانه‌ از جانب سردمداران ظلم به ایران یک اتهام واهی است و این تجاوز آن‌ها به مناطق اسلامی بود که مقابله جمهوری اسلامی را برانگیخت و باعث شد ایران این نقش مدافع را پیدا کند.

گودرزی یادآور شد: عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر نیز باعث پیروزی بزرگ شد و این پیروزی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با جنگ اخیر در سرزمین‌های اشغالی ضربه سنگینی به ایده "فلسطین سرزمین امن برای یهودی ها" وارد شد، ۵۰۰ هزار نفر از این کشور فرار کردند که بسیاری از آن‌ها قصد بازگشت به سرزمین اشغالی را ندارند و ارکان اصلی موجودیت این رژیم تحت تاثیر قرار گرفته است.

کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: ۱۲۵ هزار از شهرک‌نشینان آواره شده‌اند که اسکان و تامین مواد غذایی این افراد بار سنگین مالی به رژیم کودک‌کش وارد کرده است.

گودرزی در ادامه ارزیابی وضعیت کنونی سرزمین های اشغالی افزود: بی‌اعتمادی مردم به تامین امنیت توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، افزایش اختلافات درونی بین احزاب و گروه‌های سیاسی در این رژیم، ناتوانی سیستم‌های فنی، تعطیلی مشاغل، ضربه به اقتصادی و ناامیدی رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی از تبعات جنگ اخیر برای رژیم صهیونیستی است.

در جنگ اخیر اسطوره امنیت نظامی در هم شکست

گودرزی با اشاره به اسطوره‌سازی نظام سلطه از توان نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه در بین کشورهای عربی، بیان کرد: امروز فروپاشی اسطوره امنیت نظامی را که حتی توان دفاع از خود را ندارد شاهد هستیم و قدرت پوشالی در هم شکست.

وی در بررسی دیگر ابعاد جنگ اخیر تصریح کرد: احیای مسئله فلسطین و توجه به جنایت‌های رژیم کودک‌کش، توجه به مرکزیت مسجدالقصی، شکل‌گیری اسرائیل ستیزی و شکست ایران هراسی که در منطقه شکل داده بودند، ارتقای سطح قدرت گروه‌های مقاومت در منطقه، تاثیر مثبت بر رویکرد کشورهای عربی در تعامل با جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی گروه‌های مقاومت در فلسطین از دیگر دست آوردهای مهم جنگ اخیر بود.

کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: به عنوان نمونه بخشی از هزینه‌های شبکه من و تو از رژیم صهیونیستی تامین می‌شد که این شبکه به دلیل مشکلات مالی اعلام پایان فعالیت کرده است.

گودرزی با تاکید بر این نکته که در ۷۴ روز جنگ اخیر هیچ‌ یک از اهداف سیاسی رژیم صهیونیستی محقق نشد، گفت: امروز رژیم صهیونیستی حدود ۱۵۰ اسیر در غزه دارد و در مقابل به دلیل ناتوانی در جنگ با تهدید آب، برق و مواد غذایی برای به زانو درآوردن مردم فلسطین و کاهش حمایت از مقاومت تلاش می‌کند که اتحاد به وجود آمده با این دسیسه‌ها نابود نمی‌شود و این ضعف رژیم صهیونیسم را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای نگه داشتن جنگ در سطح کنونی ادامه دارد، عنوان کرد: در صورتی که احساس شود مقاومت تضعیف شده است نیروهای مقاومت از جبهه‌های دیگر به ویژه حزب‌الله وارد خواهد شد در سطح بعدی نیز جمهوری اسلامی ایران نیز وارد خواهد شد.

صهیونیسم نقابی برای حل مشکلات مالی اروپا بود

کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به این نکته که بعداز جنگ جهانی دوم ۲ تحول در منطقه شکل گرفت که مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیداش رژیم صهیونیستی بر اساس مصوبه سازمان بین‌الملل است، گفت: پیدایش رژیم صهیونیستی بیش از اینکه مطالبه یهود باشد، مطالبه سردمداران ظلم و زور در جهان بود.

گودرزی با بیان اینکه جنگ بین فلسطین و این رژیم از سال ۱۹۴۸ شروع شد، گفت: صهیونیسم سیاسی معتقد است برای بقای قوم یهود باید دولت یهود تشکیل شود در حالی که نگاه معنوی یهودیان این است که تشکیل چنین دولتی زمینه نابودی یهود را فراهم می‌کند.

وی در خصوص اهداف شکل گیری رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی و امنیتی اروپا با ایجاد زمینه کوچ یهودیان از اروپا، تحقق اهداف نظام سلطه در غرب آسیا از جمله دلایل شکل‌گیری این رژیم است.

پیروزی انقلاب اسلامی امید را بین فلسطینی‌ها زنده کرد

کارشناس روابط بین‌الملل در خصوص برنامه قدرت یافتن این رژیم در سرزمین‌های اشغالی گفت: گسترش کشاورزی، تثبیت موقعیت سیاسی و مشروعیت خود، اسطوره‌سازی از توان و قدرت نظامی که به عنوان ارتش شکست ناپذیر در بین جامعه عرب معرفی شد از برنامه های نظام سلطه برای این رژیم بود.

گودرزی یادآور شد: بعداز شکست کشورهای عربی به عنوان کشورهای نجات دهنده فلسطین، در چهار جنگ با رژیم صهیونیستی، مردم این کشور ناامید شدند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت‌های لبنان در امن‌سازی جنوب لبنان بود امید دوباره را در بین این مردم زنده کرد، افزود: مهم‌ترین نور امید فلسطینی‌ها پیروزی انقلاب اسلامی بود که خودباوری و موج حرکت مردمی در فلسطین به اسم انتفاضه و بعد از آن شکل‌گیری حماس شروع شد.

کارشناس روابط بین‌الملل با یادآوری این نکته که رژیم صهیونیستی برای مقابله با بیداری اسلامی در فلسطین قرارداد صلح با یاسر عرفات منعقد کرد، گفت: با این وجود در سال‌هایی که مقاومت تحت فشار قرار داشت همزمان به سمت ساخت موشک حرکت کرد که در مقابل این رژیم مقابله بیشتری داشته باشد.

شکست صهیونیسم از سال 2006 شروع شد

گودرزی یکی از نقش های مهم حاج قاسم سلیمانی را ایجاد روحیه باور پیروزی و حمایت از فلسطینی‌ها با در اختیار قرار دادن امکانات لازم برشمرد و گفت: سال ۲۰۰۶ اولین شکست رژیم صهیونیستی از لبنان بود که نقطه افول رژیم کودک‌کش از این نقطه شروع شد و مشخص شد رژیم صهیونیستی توانایی حضور در جنگ بدون کمک آمریکا را ندارد.

وی ادامه داد: از سال ۲۰۰۷ حماس به این جمع‌بندی رسید که باید به نوار غزه تسلط داشته باشد به این معنا که برای مقاومت در فلسطین باید به یک جغرافیا رسید که نهادهای امنیتی ایران نقش مهمی در شناخت این مهم داشتند.

کارشناس روابط بین‌الملل افزود: در سال ۲۰۰۸ اولین جنگ نوار غزه در ۲۲ روز با شکست رژیم صهیونیستی به عنوان دومین شکست این رژیم آن هم از یک مساحت جغرافیایی کوچک به نام نوار غزه محقق شد.

گودرزی بیان کرد: این رژیم در سال ۲۰۱۲ در جنگ هشت روزه با نوار غزه باز هم شکست خورد و برای اولین بار تلاویو مورد هدف مقاومت قرار گرفت که نشان از توان موشکی این جبهه داشت.

وی ادامه داد: رژیم کودک‌کش در سال ۲۰۱۴ در جنگ ۵۱ روزه با غافلگیری ارتش مسلط، شبکه تونل‌های مقاومت در غزه و حملات موشکی مواجه شد.

کارشناس روابط بین‌الملل افزود: سال ۲۰۲۲ باز هم این رژیم نتوانست مقرهای موشکی نوار غزه را نابود کند یا سران مقاومت را از بین ببرد و در مجموع باز هم دستاورد نظامی به دست نیاورد.

توصیه مقام معظم رهبری جبهه مقاومت را استوار نگه داشت

گودرزی گفت: با بروز مسائل مختلف در سوریه توجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور و مبارزه با داعش معطوف و تا حدودی از فلسطین غافل شد، اما با ارزیابی‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری باز هم مسئله فلسطین پررنگ و به عنوان جبهه جنگ با نظام سلطه مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این نکته که بر اساس تمام ارزیابی‌ها عملیات طوفان‌الاقصی در سال ۲۰۲۳ نقطه فروپاشی رژیم صهیونیستی است، گفت: در این جنگ توجه فلسطینی ها بیش از پیش به هجوم رژیم کودک‌کش در ۷۵ سال گذشته که به معنای مرگ تدریجی است، معطوف و در کنار این قضیه انگیزه احقاق حقوق بیش از قبل شعله‌ور شد.

کارشناس روابط بین‌الملل شکست سایبری رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی و چیدمان حمله به صورت سری و مخفیانه توسط حماس را از ویژگی‌های بارز جنگ اخیر دانست و بیان کرد: شکست به قدری سنگین بود که این رژیم در روزهای اول کاملا سرگردان بود و احتمال فروپاشی سیاسی وجود داشت به همین دلیل آمریکایی‌ها سراسیمه وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

گودرزی در خصوص انتظارها برای ورود حزب الله و جمهوری اسلامی در حمله حماس به رژیم کودک‌کش و نیز حضور چهار هزار نیروی فرانسوی و ۲ هزار نیروی آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، گفت: زمانی که باور قدرت‌مند بودن حماس وجود داشت نیازی به حضور پررنگ نبود اما بعد از حمله رژیم صهیونیستی گروه‌ها وارد عمل شدند که حضور انصارالله یکی از نقاط عطف بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha