تیم‌های امدادی هلال احمر در راه‌های ارتباطی اردبیل مستقر شدند

اتردبیل - ایرنا - سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با آغاز طرح زمستانی نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر این استان در تمامی محورهای مواصلاتی سازماندهی شده و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

به گزارش ایرنا از هلال احمر اردبیل ، مجید فتاح‌زاده روز دوشنبه اظهار کرد: ۱۷ پایگاه امداد و نجات از شمال تا جنوب استان آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند.

وی ادامه داد: حضور بیش از ۶۰۰ پرسنل و امدادگر جمعیت هلال‌احمر در محورهای‌ مواصلاتی استان برای اجرای طرح زمستانی در کنار مردم می‌تواند مایه امنیت، آرامش و قوت آنها باشد.

به گفته فتاح‌زاده ، از سال‌های گذشته طرح امداد زمستانی جمعیت هلال‌ احمر با شروع فصل سرما و با محوریت سازمان امداد و نجات برای امدادرسانی در جاده‌ها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با شروع این طرح جمعیت هلال احمر استان اردبیل با ۱۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ، ۱۸ دستگاه آمبولانس ، ۱۳ دستگاه خودرو ست نجات ، ۱۵ دستگاه خودرو کمک دار، تیم واکنش سریع ، واحد آن‌ست ، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) و ۱۰ مرکز ERC در شعب استانی با ۶۰۰ نفر امدادگر و داوطلب در آماده‌باش کامل به سر

می‌برند.

تیم‌های امدادی هلال احمر در راه‌های ارتباطی اردبیل مستقر شدند

سرپرست معاونت امداد و نجات استان اردبیل با اشاره به اینکه لباس و اقلام گرمایشی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در روزهای اخیر برای تجهیز پایگاه‌ها خریداری شده است، اظهار کرد: با شروع فصل سرما شاهد افزایش اقلام اضطرای و تغذیه در تمام پایگاه‌های استان هستیم و اماکن اسکان اضطرای نیز با شروع فصل سرما در پایگاه‌های جاده‌ای استان فعال شده است.

فتاح‌زاده افزود: در شرایط بحرانی نیز مدارس بین جاده‌ای استان نیز با هماهنگی از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها جهت اسکان در راه‌ماندگان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مسافران است، خاطرنشان کرد: شماره ۱۱۲ کاملا رایگان بوده و حتی بدون سیم‌کارت هم می‌توان با این شماره تماس گرفت.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha