رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی در میانه تنش‌ها در شبه جزیره کره

تهران- ایرنا- فرماندهی نیروهای آمریکا در کره‌جنوبی (USFK) از یک رزمایش مشترک عملیاتی ویژه بین نیروهای سئول و واشنگتن در میانه تنش‌ها در شبه جزیره کره خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، این مرکز فرماندهی ایالات متحده امروز دوشنبه در یک پست در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که این رزمایش دو هفته‌ای با مشارکت نیروهای ویژه ارتش آمریکا و یک تیم نیروی دریایی ایالات متحده از فرماندهی عملیات ویژه کره، و همچنین نیروهای کره جنوبی از «فرماندهی ویژه جنگ» در ارتش و افسران پلیس واحد عملیات ویژه برگزار شد.

سئول و واشنگتن در بحبوحه تلاش‌های مشترک برای تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدات نظامی کره شمالی، این رزمایش ویژه ترکیبی را برگزار کردند.

فرماندهی نیروهای آمریکا در کره‌جنوبی بدون فاش کردن تاریخ و مکان دقیق این رزمایش، اضافه کرد: این رویداد با انجام ماموریت در یک محدوده آموزشی در محیط شهری با هدف بازیابی اهداف در یک محیط آموزشی پویا به انجام رسید.

دیوید کیم سخنگوی USFK، گفت: این یکی از رویدادهای آموزشی ترکیبی معمول است که در آن پرسنل ایالات متحده و فرماندهی جنگ ویژه ارتش جمهوری کره (ROK) اولویت‌های دفاعی را برای منطقه افزایش می‌دهند و به عنوان یک بازدارنده یکپارچه عمل می‌کند.

این رزمایش در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما به سمت دریای شرق توسط کره شمالی در شب گذشته، انجام شد.

آخرین پرتاب کمتر از یک روز پس از پرتاب موشک بالستیک کوتاه برد کره شمالی به آب انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha