شیراز میزبان رویداد جامعه پرداز با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری

شیراز- ایرنا- مسئول اجرایی و ناظر رویداد جامعه پرداز کشور گفت: در ادامه برگزاری رویداد جامعه پرداز در استان های کشور، این رویداد طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیست و نهم و سی ام آذرماه جاری با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری در شیراز برگزار خواهد شد.

سجاد مروتی، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این رویداد که با حمایت معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده برگزار می شود، ۳۰ مجموعه مردمی و کنشگرهایی که در زمینه محورهای مذکور فعالیت دارند حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: رویداد جامعه پرداز به دنبال این است که این مجموعه‌ها را برای جبهه سازی و انجام یک کار منسجم گرد هم آورد.

او اظهار کرد: این رویداد تاکنون در چند استان کشور برگزار شده و تا پایان امسال ۱۸ استان دیگر نیز میزبان برگزاری رویداد جامعه پرداز خواهند بود.

شیراز میزبان رویداد جامعه پرداز با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری

مسئول اجرایی و ناظر رویداد جامعه پرداز کشور گفت: در این رویداد در کنار برپایی غرفه‌های توسط مجموعه‌های مردمی، سه میز مساله محور شامل میز ازدواج، میز طلاق و میز جمعیت نیز برگزار خواهد شد.

مروتی افزود: قسمت مهم رویداد جامعه پرداز ما هم افزایی است که مجموعه ها در آن با هم آشنا شوند و بدانند که در استان فارس چه مجموعه های دیگری کار می کنند و همگی آنها پس از آشنایی بتوانند به شکل منسجم و واحد در جهت اهداف و برنامه‌ها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در بحث جمعیت و خانواده تاکنون کارها به شکل جزیره‌ای انجام شده که تصیمم گرفته شده این مجموعه ها به یک هم افزایی برسند تا در هر استان آن جبهه شکل گیرد و در ادامه در سطح ملی نیز یک جبهه گسترده تر با حضور مجموعه هایی که در سه محور مد نظر این رویداد کار می کنند شکل گیرد.

او اظهار کرد: در این رویداد شناسایی مجموعه ها و ظرفیت‌های مردمی فعال در عرصه خانواده و تسهیل تعامل و هم افزایی آنها دنبال می شود.

مسئول اجرایی و ناظر رویداد جامعه پرداز کشور گفت: شناسایی و سطح بندی دقیق و عمیق مجموعه های کنشگر مردمی فعال در حوزه زن، خانواده، جمعیت و فرزندآوری و کاهش طلاق با رویکرد ایجاد جریان‌های حلقه های میانی برای حل مسائل در این عرصه‌ها، معارفه و شناساندن مجموعه‌ها به یکدیگر و توسعه تعامل آنها و ترویج و معرفی خدمات و دستاوردهای اثر بخش به منظور معرفی الگوهای مطلوب در میان عناصر مردمی فعال از جمله اهداف برگزار این رویداد است.

مروتی افزود: تمرین طراحی عملیات مشترک بر اساس نظام مسائل استان و حل مساله توسط مجموعه های مردمی و آموزش و توانمندسازی کنشگران در زمینه حل مسائل اصلی استان از دیگر اهدافی است که در رویداد جامعه پرداز دنبال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha