معاون آبفا: ۵۵ درصد لوله‌های آب شهر کرمانشاه فرسوده است

کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۵۵ درصد شبکه خطوط انتقال آب شهر کرمانشاه فرسوده ‌و باید تعویض شود زیرا شکستگی، تعمیر و اصلاح در برخی جاها آنقدر زیاد شده که دیگر جوابگو نیست.

«علی ترابی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ رقم اعتبارات مورد نیاز برای تعویض خطوط انتقال آب را بالا دانست و افزود: برای تعویض هر کیلومتر لوله آب در شهرها به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است،

وی اظهار کرد: بنابراین فقط برای ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب شهری کرمانشاه به هشت هزار میلیارد ریال نیاز است و این مقدار اعتبار برای شرکت آب و فاضلاب استان کلان و هنگفت است.

ترابی همچنین گفت: بسیاری از شهرهای دیگر استان از نظر فرسودگی لوله های آب شهری؛ وضعیت مشابه شهر کرمانشاه دارند و باید نسبت به تعویض خطوط انتقال آب آنها نیز اقدام کرد.

معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، اعتبارات بخش اصلاح و تعمیر و تعویض خطوط انتقال آب شهری را در مقابل هزینه های مورد نیاز آن ناچیز و قطره چکانی توصیف کرد.

ترابی همچنین بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ کیلومتر از خطوط انتقال آب در سطح استان اصلاح شده است.

۳۰ درصد آب شهر کرمانشاه هدر می‌رود

معاون آبفا: ۵۵ درصد لوله‌های آب شهر کرمانشاه فرسوده است

این مسوول در ادامه میزان هدر رفت آب شهر کرمانشاه را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: از این لحاظ نزدیک به میانگین کشوری هستیم و این آمار فقط مختص استان کرمانشاه نیست.

ترابی ۱۵ درصد هدر رفت آب در شهر کرمانشاه را مربوط به انشعابات غیرمجاز شهرک‌های حاشیه نشین دانست که بابت انشعاب پولی پرداخت نمی کنند و با توجه به وضعیت اقتصادی که دارند امکان برخورد قاطعانه با آنها وجود ندارد.

معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، همچنین ۱۵ درصد دیگر هدر رفت آب را مربوط به شکستگی و فرسودگی خطوط انتقال آب اعلام کرد و گفت: تیم های این شرکت به صورت شبانه روزی در حال اصلاح و تعمیر شکستگی این خطوط هستند.

وی همچنین یکی از عوامل شکستگی لوله ها در خیابان های فرعی را تردد خودرو های سنگین عنوان کرد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha