اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب و برق استان کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در نشست نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمانشاه با وزیر نیرو برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب و برق استان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ در این نشست که روز دوشنبه در دفتر عبدالرضا مصری نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برگزار شد، چهار مصوبه در حوزه آب و فاضلاب و برق به تصویب رسید.

در این نشست مقرر شد برای اجرای کامل تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه از محل بودجه عمومی و اعتبارات ماده ۵۶ و تهاتر، مبلغ هشت هزار میلیارد ریال و برای تکمیل طرح‌های آبرسانی شهرستان کرمانشاه و رفع تنش آبی از محل اعتبارات ملی ۳۰۰ میلیارد ریال تخصیص یابد.

تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال برای تبدیل سیم‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار (ضد سرقت) و اختصاص اعتبار لازم برای توسعه نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی با قید فوریت از دیگر مصوبات این نشست بود

لازم به ذکر است که اعتبارات این مصوبات از محل اعتبارات متمرکز کشوری تامین و علاوه بر سهمیه‌های جاری استان است.

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح های اضطراری آبرسانی در چهار استان

«رضا داودی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا از طرح تکمیل آبرسانی اضطراری به چهار شهر هرسین، جوانرود، کرند و کرمانشاه تا قبل از تنش آبی سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای برخی از این طرح‌ها با ۵۰ درصد پیشرفت اکنون در دست اجرا است.

وی یکی از اضطراری‌ترین این طرح‌ها را تکمیل خطوط انتقال آب به جنوب و جنوب شرقی شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: این پروژه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اکنون در حال اجرا است و امیدواریم تا قبل از تنش آبی سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد و مشکلات تنش آبی این مناطق به حداقل برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بجز مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، هفت تصفیه‌ خانه فاضلاب دیگر نیز در نقاط مختلف استان در دست احداث است، گفت: از این تعداد پنج تصفیه خانه تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب و برق استان کرمانشاه

داودی ایرنا اظهار کرد: این تصفیه‌ خانه‌ها شامل تصفیه‌ خانه تازه آباد با ظرفیت هزار و ۸۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، هشت هزار مترمکعبی جوانرود، ۶ هزار مترمکعبی روانسر، هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعبی سنقر، ۶ هزار و ۴۰۰ مترکعبی صحنه، ۷۰۰ مترمکعبی سرمست و تصفیه خانه ۲ هزار و ۲۰۰ متر مکعبی کرند غرب است.

وی ظرفیت هشت تصفیه خانه فاضلابی در دست احداث در استان ۳۶ میلیون مترمکعب در سال ذکر کرد.

داودی در ادامه با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها تمام مراکز شهرستان‌های استان دارای تصفیه خانه فاضلاب خواهند شد، گفت: برخی از این طرح‌ها از جمله تصفیه خانه تازه آباد در مراحل نهایی است و با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد بزودی آماده بهره‌برداری می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه همچنین تعداد تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب کنونی فعال در سطح استان را ۱۰ تصفیه‌ خانه در شهرهای کرمانشاه، پاوه، قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آبادغرب، هرسین، کنگاور و بیستون عنوان کرد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha