۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85325564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمار بازداشتی‌های کرانه باختری‌ به ۴۵۷۵ نفر رسید/شهادت ۴ فلسطینی در طوباس

تهران-ایرنا- تعداد فلسطینی‌های بازداشت‌شده توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به چهار هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مقامات امور زندان های رژیم صهیونیستی، از افزایش تعداد فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داد.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی (۱۵ مهرماه) تاکنون، چهار هزار و ۵۷۵ فلسطینی را در کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کرده اند.

این در حالی است که «مرکز اسیران فلسطین» ۲۴ آذرماه اعلام کرده بود که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، چهار هزار و ۴۲۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.

این آمار شامل بازداشتی های نوار غزه نیست.

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان بازداشت این افراد، اقدام به شکنجه، بدرفتاری، تهدید بازداشتی ها و خانواده های آن ها، بازجویی، تخریب منازل و وسایل زندگی شهروندان و شلیک مستقیم گلوله کرده اند.

بر اساس گزارش منابع فلسطینی،‌ شمار شهدای فلسطینی در اردوگاه «الفارعه» در جنوب شهر «طوباس» در کرانه باختری رود اردن نیز به چهار نفر رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز به اردوگاه الفارعه یورش برد که با مقاومت جوانان و مبارزان فلسطینی روبرو شد.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از ۴۸ روز جنایت در این منطقه، به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت، از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح روز جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و تاکنون صدها فلسطینی را شهید یا زخمی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha