عامل قطع  ۱۰ اصله درخت سبز جنگلی در باشت بازداشت شد

گچساران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: عامل قطع ۱۰ اصله درخت سبز "کنار" در منطقه "پشت کوه باشت" بازداشت شد.

مهراب عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این متخلف در عرصه های جنگلی این شهرستان اقدام به قطع و ریشه کنی درختان کنار کرده بودند که از سوی ماموران یگان حفاظت شهرستان باشت دستگیر شدند.

وی ابراز کرد:این متخلف با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شهرستان باشت با انجام گشت‌های مستمر، بلافاصله پس از شناسایی متخلفان برای برخورد قانونی با آن اقدام شد.

عبدی تصریح کرد:این متخلف برای وسعت زمین کشاورزی خود اقدام به ریشه کنی بیش از ۱۰ اصله درخت سبز "کنار" کرده بود.

وی ادامه داد: این فرد با حکم قضایی دستگیر و از آن نیز یک دستگاه اره موتوری کشف و ضبط شده‌ است.

کشف بیش از ۳۰ گونی زغال در باشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: محموله قاچاق زغال از سوی ماموران یگان حفاظت این شهرستان در حین بازرسی توقیف شد.

عبدی ابراز کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر فعالیت عده ای در زمینه قطع درختان و تبدیل آن به زغال تحقیقات پلیسی گسترده ای در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا روز گذشته یک دستگاه نیسان که قصد انتقال بیش از ۳۰ گونی زغال از "منطقه پیچاب" را داشت، با همکاری نیرو های انتظامی و حکم دادستانی از سوی ماموران یگان حفاظت این شهرستان شناسایی و توقیف شد.

عامل قطع  ۱۰ اصله درخت سبز جنگلی در باشت بازداشت شد

عبدی با اشاره به فرار متخلف و دستگیری آنان پس از تعقیب و گریز با حکم دادستانی و همکاری نیرانتظامی گفت : این متخلف قصد داشت محموله قاچاق محصولات جنگلی را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به استان های همجوار منتقل کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: پرونده ای در این زمینه برای متخلفان تشکیل و به منظور پیگیری به مراجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی این شهرستان با کنترل محصولات چوبی، زغال، هیزم و محصولات فرعی جنگلی و مرتع در صورتی که محموله از مجوز لازم برخوردار نباشد طبق قانون قاچاق می باشد و برای متخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

عبدی ادامه داد: قاچاق چوب به ازای هر کیلوگرم هیزم تر یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، هیزم خشک یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم زغال نیز سه میلیون ریال جریمه می شوند.

سطح مراتع و جنگل های شهرستان باشت ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان بشمار می رود.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha