۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85325815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی زمین در مجاورت شهرک‌های صنعتی دماوند برای طرح نهضت ملی مسکن امکان‌پذیر است

دماوند - ایرنا - فرماندار دماوند اعلام کرد: آمادگی را داریم که در مجاورت شهرک‌های صنعتی مکانی را برای نهضت ملی مسکن پیش بینی کنیم تا کارگرانی که در این شهرکها مشغول هستند در آنجا ساکن شوند.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی روز دوشنبه در جلسه نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند اظهار داشت: همچنین می توانیم در ساخت مسکن ملی از دستاوردهای دانش بنیان شهرک های صنعتی منطقه با هدف کاهش هزینه، ایجاد اشتغال و توجه به استانداردها و مقاوم سازی در مقابل حوادث طبیعی همچون زلزله بهره مند شویم.

این مسئول افزود: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص الحاق زمین‌های به طرح نهضت ملی مسکن شفاف‌سازی کند و این نهاد به اظهار نظر مدیران شهرستان دماوند در الحاق زمین‌ برای مسکن ملی توجه ویژه‌ای داشته باشد و اگر تصمیمی می‌گیرد مسئولان مربوطه در شهرستان را مطلع سازد.

وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی، دولت محرومان و هدف آن کمک به قشر آسیب پذیر جامعه است و بسیاری از طرح ها به تصویب رسیده تا در راستای تحقق هدف خود، گام های مثبت بردارد، شایسته است در این بخش اقدامات مثبت و اثرگذار از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند اجرا شود.

طاهرخانی ادامه داد: با آغاز طرح نهضت ملی مسکن، این طرح نیز در ۲ نقطه از شهرستان دماوند آغاز شد و اکنون نیز برخی از واحدها در حال آماده سازی است که درنظرداریم در بهمن ماه امسال مورد بهره برداری رسانیم، البته یک سری مشکلات نیز در مسیر وجود دارد که امیدواریم تمام مسئولان پای کار آماده و با هماهنگی برای رفع آن گام برداریم تا با سرعت بهتری هدف دولت را به منصه ظهور برسانیم.

فرماندار دماوند به شرایط کنونی مسکن مهر دماوند و مهرآباد رودهن اشاره کرد و گفت: این ۲ سایت مسکونی نیز با مشکلات بسیاری در بخش زیرساختی روبرو بود که اکنون اقداماتی همچون احداث پایگاه سلامت، تامین آب آشامیدنی، احداث تصفیه خانه فاضلاب، احداث مکان های آموزشی و ورزشی با سرعت مطلوبی در دستور کار بوده و برخی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه دولت عزم خود را نسبت به تعهداتش بکار گرفته تا در کوتاهترین زمان شاهد تحقق اهداف خود باشد، اظهار داشت: جوانان امروز برای ازدواج نیازمند تامین مسکن هستند که طرح نهضت ملی مسکن می تواند در خانه دار شدن آن و دیگر اقشار کم درآمد جامعه موثر باشد و ما نباید با اهداف و سیاست های دولت به گونه ای دیگر عمل کنیم.

این مسئول تاکید کرد: امسال شهرستان دماوند در تامین آب آشامیدنی با مشکلاتی مواجه بود به گونه ای که چندین بار از مردم برای تامین آب در تابستان پوزش خواستیم و خدماتی همچون احداث مخزن را در دستور کار قرار دادیم و اکنون نیز در حال تلاش تامین آب پایدار برای منطقه هستم.

۵۲۰ بنگاه غیرمجاز در شهرستان دماوند شناسایی و اخطار پلمب گرفتند

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای مرداد ماه امسال بیش از یکهزار و ۷۰۰ بازرسی از سطح شهرستان صورت گرفته که در این بازرسی ها ۵۲۰ بنگاه مشاوران املاک غیرمجاز در دماوند شناسایی و اخطار پلمب داده شد که ۴۰۰ مورد جهت پلمب به دستگاه مربوطه معرفی شدند.

سید رضا موسوی ادامه داد: از ۵۲۰ بنگاه غیرمجاز مشاور املاک، بیش از ۱۴۰ مورد شناسنامه دار شدند و ۷۵ مورد به اتحادیه مراجعه کردند و چون شرایط دریافت مجوز را نداشتند جمع آوری شدند.

وی افزود: همچنین بیش از ۲۱۰ مورد که در سامانه دارای مجوز بودند ولی عملا وجود نداشتند با پیگیری های صورت گرفته شناسایی و ابطال آنان در سامانه انجام شد.

موسوی گفت: بیش از ۲۳۰ مورد پرونده از این موارد را بررسی کردیم که برخی به صورت حل اختلافی مرتفع و برخی نیز به اداره تعزیرات معرفی شد.

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان دماوند عنوان کرد: بازرسی‌ها به صورت مستمر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha