تکمیل طرح‌های فرهنگ و هنر نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار حوزه فرهنگ و هنر کشور نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که این میزان در مجموعه مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود اسلامی روز دوشنبه در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار کرد: در این راستا یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که بخش اعظم آن تخصیص پیدا کرده است و تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت این پروژه‌ها به پایان برسد.

وی با اشاره به بررسی میدانی زیرساخت‌های فرهنگی استان ها گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها پیش بینی شده که تخصیص این اعتبار و تحقق موارد مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است.

وی همچنین با اشاره به تاکید ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد در حل مسائل لرستان گفت: در سفر اول رئیس جمهور به این استان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی لرستان در نظر گرفته شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تالار مرکزی خرم‌آباد در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در آغاز دولت این تالارحدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ مرتبه به لرستان برای بررسی تالار مرکزی سفر داشته است، افزود: در این سفر نیز بازدیدی از تالار مرکزی خواهد داشت و از مسئول اعتبارات سفر ریاست جمهوری درخواست داشته که در ماه آتی اعتبار ویژه‌ای برای تالار مرکزی خرم‌آباد لحاظ شود.

تکمیل طرح‌های فرهنگ و هنر نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در برخی شهرستان‌های استان زیرساخت‌هایی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت وجود دارد که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها می‌گذرد و لازم است به سرانجام برسند.

وی درباره جذب نیروی انسانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بیش از ۲ هزار نیرو از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ از وزارت ارشاد خارج شده اند در مقابل در این بازه دهساله کمتر از ۶۰۰ نفر جذب شده که از این تعداد سهم دولت سیزدهم کمتر از ۵۰ نفر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سازمان اداری و استخدامی کشور طی دو سال گذشته مجوز جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه را بر اساس آزمون سراسری صادر کرد که در مرحله اول ۴۰۰ نیرو جذب قطعی شد که از این ۴۰۰ نیرو جذب ۸۵ درصد نیروها به استان‌ها تخصیص داده است.

اسلامی با بیان اینکه جذب ۴۰۰ نیرو به‌صورت نخبگانی است و شرایط عمومی و اختصاصی دارد، افزود: در هفته اول دی‌ماه فراخوانی از طریق پایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد نخبگان اعلام خواهد شد.

ارتقای رتبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به درجه ۲

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارتقا رتبه این اداره کل از درجه ۳ به درجه ۲ کشوری خبر داد و گفت: ارتقای درجه این نهاد به ۲ کشوری بسیار پراهمیت است چراکه اتقاء رتبه ضمن تاثیر بر توسعه فرهنگ و هنر در استان، مزایا و ویژگی‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

اسلامی با اشاره به اینکه بررسی و رفع مسائل و مشکلات همکاران از اولویت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: روزهای سه‌شنبه در وزارتخانه ملاقات عمومی از ساعت ۹ تا ۱۲ در این معاونت برقرار است و همکاران می‌توانند برای بررسی مشکلاتشان در ساعات مقرر مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha