۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85326412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۵ هزار کردستانی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۵۵ هزار کردستانی در پویش ملی سلامت(غربالگری فشارخون و دیابت) تاکنون غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام کندایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از ۲۰ آبان در استان و همزمان با سراسر کشور آغاز شده، در مجموعه سلامت کردستان با اقدامات گسترده ای همراه بوده است.

وی یادآور شد: افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری های دیابت و فشار خون بالا و همچنین شناسایی افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند، از جمله اهداف مهم این برنامه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، غربالگری گروه سنی ۱۸ سال و بالاتر از طریق فراخوان توسط تیم های ثابت( تمامی مراکز ارائه خدمات سلامت، پایگاههای بهداشتی، خانه های بهداشت و بیمارستان‌ها) و تیم های سیار(ادارات، کارخانجات، مساجد) در حال اجراست، افزود: بر اساس نتایج آن، میزان غربالگری شهری۱۵.۳ درصد، غربالگری روستایی ۵۷ درصد، غربالگری مردان ۲۳.۹ درصد، غربالگری زنان ۲۹.۴ درصد و غربالگری کل استان ۲۶.۶ بوده است.

وی از شناسایی ۴۸۰ نفر بیمار جدید مبتلا به دیابت و هزار و ۱۶۰ نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا با اجرای این پویش در استان خبر داد و گفت: این موارد شامل هم استانی‌هایی است که تا کنون از بیماری خود مطلع نبودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص تعداد افراد پرخطر شناسایی شده هم اظهار کرد: ۶۷ هزار و ۹۰۱ مورد پیش فشارخون،۱۲ هزار و ۲۳۰ دیابت، پنج هزار و ۷۳۱ مورد مشکوک به فشارخون و ۲ هزار و ۳۰۹ مورد مشکوک به دیابت در استان شناسایی شد که اطلاع از این آمارها راه مقابله با شیوع بیشتر این بیماری ها در استان را هموارتر می سازد.

پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه در تمامی پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های ثابت و سیار کردستان انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha