۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 85326568
T T
۲۵ نفر

برچسب‌ها

شیرینی گران بازار یلدای مشهد خریدار ندارد

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 85326568
شیرینی گران بازار یلدای مشهد خریدار ندارد

مشهد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف شیرینی سازان و شیرینی فروشان مشهد گفت: شیرینی بازار شب یلدای اکنون به فراوانی و با کیفیت بالا در مشهد عرضه می‌شود اما به دلیل گرانی و قیمت بالا خریدار کمتری دارد.

محمد فرزانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: گرانی شیرینی به معنای گران فروشی از سوی شیرینی فروشان نیست، بلکه قیمت تمام شده تولید آن افزایش یافته با اینکه صاحبان صنوف کمتر از سود متعارف خود، شیرینی ها را به فروش می رسانند، باز هم قیمت آن برای خریداران و مردم بالا است.

وی بیان کرد: این روزها با افزایش قیمتها، شیرینی در زمره کالاهای لوکس به شمار رفته و جایگاه خود را در سبد خانوار از دست داده است، از سوی دیگر قیمت مواد اولیه تولید شیرینی در ۶ ماهه دوم امسال نسبت به ۶ ماهه نخست سال افزایش چشمگیری داشته است.

رییس اتحادیه صنف شیرینی سازان و شیرینی فروشان مشهد گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در ۶ ماهه دوم امسال نسبت به ۶ ماهه نخست، ۲۵ درصد افزایش داشته، هر کیلو خامه ۸۰ درصد، هر کیلو کاکائو ۱۹ درصد، هر کیلو پنیر خامه ای ۴۰ درصد، هر کیلو گردو و مغزیجات بین ۳۰ تا ۶۰ درصد و هر کیلو شکلات ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

فرزانی اظهار کرد: هزینه های دستمزد کارگران تخصصی حوزه شیرینی نیز در ۶ ماهه دوم سال نسبت به ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ تا ۸۰ درصد در صنف شیرینی سازان افزایش داشته است، در کنار آن باید اجاره مغازه و هزینه های جانبی مانند حفظ بهداشت و سلامت کارگاه را نیز باید در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: در مجموع به دلایل گفته شده، خرید شیرینی توسط مردم در آستانه شب یلدا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تا ۵۰ درصد کاهش یافته است در حالی که شیرینی فروشان کمتر از سود متعارف خود، اقدام به فروش شیرینی می کنند.

به گزارش ایرنا، ۹۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه صنف شیرینی سازان و شیرینی فروشان مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha