توجه به اصول و ارزش‌های اسلامی لازمه تربیت نسل فاطمی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: لازمه تربیت نسل فاطمی توجه به اصول و ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه در مسجد جنت‌سرای نیر در جمع اهالی این شهرستان با تقدیر از فعالیت‌های شایسته مردم در ارج نهادن به ایام و مناسبات ملی و مذهبی و بزرگداشت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: تربیت فرزند در همه اقوام جهانی جایگاه ویژه‌ای دارد و در اسلام این جایگاه به خاطر دستورات دینی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: ما مسلمانان برای داشتن فرزندانی مانند حسنین (ع) باید شیوه تربیتی حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهیم چرا که حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی کامل و پاک هستند و با در نظر گرفتن شیوه تربیتی ایشان می‌توان فرزندان صالحی به جامعه اسلامی تحویل داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: برای یافتن راه سعادت در تربیت فرزندان باید بدانیم که حضرت فاطمه (ص) چگونه و با چه شیوه‌ای به تربیت فرزندان خود اقدام می‌کرده و با یافتن پاسخ این سوال در می‌یابیم که حضرت فاطمه (س) از محضر پدر بزرگوارشان جهت تربیت فرزندان کمال استفاده را برده و این روش الگویی مناسب برای تربیت کودکان و فرزندان است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در تبیین سبک زندگی اسلامی گفت: اسلام یکی از بنیان‌های سازنده سبک زندگی انسان است و در برخی از آیات قرآن سبک زندگی مورد تایید اسلام نیز بیان شده است تا انسان‌ها بدانند سبک زندگی مطلوب اسلامی چه بوده و ویژگی ها و آثار آن چیست و برای رهایی از سبک زندگی غیر اسلامی و رسیدن به حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی باید به آموزه‌های دینی عمل کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سبک زندگی اسلامی نمی‌تواند با عواطف و شناخت‌ها ارتباط نداشته باشد، بر همین اساس هر رفتاری که مبنای اسلامی داشته باشد، باید حداقل‌هایی از شناخت و عواطف اسلامی را پشتوانه خود قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان، همسرداری و دفاع از ولایت تاکید و راه سعادت و رهایی از آسیب‌های اجتماعی را تمسک به سیره ائمه معصومین (ع) دانست.

شهرستان نیر در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha