پیروی از مکتب فاطمی ضرورت مهم فرهنگی برای بانوان است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیروی از مکتب فاطمی و تاسی از سیره زندگانی حضرت زهرا (س) ضرورت مهم فرهنگی برای بانوان است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از بزرگترین درس‌های عملی از حضرت زهرا (ع) حضور فعال در صحنه‌های اجتماعی با حفظ عفت و حجاب و ارزش‌های وجودی زن است که در انقلاب اسلامی جلوه یافت.

وی تاکید کرد: تاسی به اسوه و الگوی برتر زنان جهان حضرت زهرا (س) گامی نوین و حرفی نو مطرح کرد که زن مسلمان در اقصی نقاط جهان می‌تواند با تکیه بر الگوی عملی فاطمی، به خودباوری و احیای هویت اسلامی برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مساله حجاب و عفت زنان اشاره کرد و گفت: بانوانی که درصدد پیروی از مکتب فاطمه زهرا (س) هستند باید به دستورات دین در مورد لزوم پوشیدگی بانوان که یک دستور کلی و همیشگی است پایبند باشند و طبق دستورات الهی عمل کنند.

وی ادامه داد: آن حضرت شخصیت جامعی بود که می‌تواند الگوی ما باشند به گونه‌ای که در روز غدیر خم اکمال دین و اتمام‌نعمت به ولایت ایشان به دلیل خصوصیات جامعی بود که در وجود ایشان شکل گرفته بود ، حضرت زهرا (س) فرمانده جریان دفاع از امامت در اسلام است.

مادران با تربیت نسل سلیمانی آینده‌ای آباد و مقتدر برای ایران اسلامی رقم می‌زنند

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شخصیت انقلابی و دینی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر تربیت نسل سلیمانی در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمن امروز در بستر فضای مجازی دنبال کاشت بذر ناامیدی و دور کردن نسل جوان از اهداف انقلابی است. در حالی که ما باید از مکتب سردار سلیمانی به عنوان یک الگوی رفتاری در تربیت فرزندان و نسل جوان کشور مدد بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: امروز جوانِ در تراز انقلاب اسلامی کسی است که ضمن تاسی از آموزه‌های دینی در حوزه احترام به خانواده و تبعیت از ولایت فقیه سرآمد باشد، این جوان بی تردید شباهت زیادی به شهیدان انقلاب ، دفاع مقدس و شهدای حرم به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.

وی تصریح کرد: ما بر اساس آموزه‌های قرآنی معتقدیم شهدا زنده و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند ، از این‌رو باید همواره در مسیر اهداف و مسیر نورانی شهدا ثابت قدم بمانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha