۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85327087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین کتابخانه عشایری کشور در شوش افتتاح شد

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85327087
نخستین کتابخانه عشایری کشور در شوش افتتاح شد

دزفول– ایرنا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: نخستین کتابخانه عشایری کشور به منظور دسترسی کودکان و نوجوان عشایری به کتاب و ترویج فرهنگی کتابخوانی در قالب سیاه چادر در شوش افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، عباس حسین زاده روز سه شنبه در دومین جشنواره طعم کتاب با عشایر در منطقه غرب کرخه بخش فتح المبین شوش افزود: تسهیل در دسترسی کودکان عشایر به کتاب، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ترغیب کودکان به سوادآموزی و علم آموزی از جمله اهداف ایجاد این کتابخانه عشایری است.

وی تصریح کرد: جشنواره طعم کتاب با عشایر ایده جدیدی بود که نخستین بار توسط خوزستان مطرح و امسال به یک رویداد ملی تبدیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: تلاش می‌ کنیم با تامین کتاب‌های مورد نیاز نخستین کتابخانه عشایر امکان بهره گیری کودکان از کتاب‌های غنی متناسب با سن آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۲۲ رویداد در ۱۰ شهرستان خوزستان در قالب جشنواره طعم کتاب با عشایر برگزار شد که امسال با برنامه ریزی انجام شده ۳۰ رویداد در کل استان برگزار می‌شود.

حسین زاده همچنین با اشاره به رونمایی پوستر طرح "توشه کتاب" در این جشنواره گفت: ۵۰ جلد کتاب در یک کوله پشتی در قالب این طرح به معلمان مدارس عشایری تحویل داده می‌شود و پس از یک ماه و مطالعه این کتاب‌ها، کتاب‌های جمع آوری و کوله پشتی جدید با کتاب‌های جدید به دانش آموزان تحویل می‌شود.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت کتابخانه ای در خوزستان ادامه داد: بسیاری ار روستاها و برخی شهرهای تازه تاسیس این استان فاقد کتابخانه است که برای جبران بخشی از این کمبود طرح توشه کتاب در روستاها و شهرهای فاقد کتاب نیز اجرا می‌شود.

نخستین کتابخانه عشایری کشور در شوش افتتاح شد

تعداد کتابخانه‌های شوش به ۱۰ باب افزایش می‌یابد

فرماندار شهرستان شوش نیز در این جشنواره با بیان اینکه این شهرستان میزان ۲ هزار خانواده عشایری است گفت: طبق بررسی انجام شده بیش از ۹۵ درصد عشایر ساکن در منطقه شوش دارای سواد متوسطه هستند که این نشان می‌دهد که برای سوادآموزی جمعیت عشایری سرمایه گذاری فراوانی انجام شده است.

محسن حویزه ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای تامین اقلام مورد نیاز عشایر ساکن در منطقه شوش انجام شده است که در این راستا حضور در مناطق اسکان عشایر به منظور بازدید میدانی از کمبودهای این عزیزان به طور مستمر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره طعم کتاب با عشایر ایده خوبی است که نقش مهمی در رشد علمی و نخبگانی عشایر دارد.

فرماندار شوش با اشاره به اهتمام مدیریت این شهرستان به منظور افزایش سرانه کتابخانه‌های شوش افزود: هم اکنون هشت کتابخانه عمومی در شوش وجود دارد که به زودی ۲ کتابخانه عمومی دیگر به این آمار افزوده می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره ارائه خدمات هلال احمر از جمله کمک‌های اولیه و آموزش مخاطرات منطقه مین گذاری شده تست سلامت و آموزش بهداشت عمومی به عشایر داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha