استاندار تهران: بازآفرینی بافت فرسوده ظرفیت جدیدی برای بارگذاری جمعیت است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت : بازآفرینی بافت فرسوده ظرفیت جدیدی را برای بارگذاری جمعیت فراهم می‌کند که نقطه امیدی برای پذیرش افرادی است که در پایتخت خانه ندارند.

علیرضا فخاری روز چهارشنبه در خصوص وضعیت صدور پروانه در بافت فرسوده شهر تهران در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بافت فرسوده یکی از مشکلات و معضلاتی است که در نظام شهرسازی با آن مواجه هستیم.

به گفته وی، مساله وجود و افزایش بافت فرسوده، خطرات جانبی را برای استقرار جمعیت خواهد داشت و از این جهت، این محدوده‌ها هر چه زودتر باید تعیین تکلیف شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه ساماندهی بافت فرسوده می‌تواند در حوزه مسکن پیش‌برنده باشد، افزود: در شهر ظرفیتی داریم که تقریبا بخش عمده‌ای از زیرساخت‌ها در آن نقطه متمرکز شده‌اند.

فخاری ادامه داد: البته این زیرساخت‌ها از قبل تعبیه و آماده شده و در همین راستا با تصمیم صحیح می‌توانیم تغییرات محیطی ایجاد کرده و ظرفیت جمعیت پذیری، اصلاح ساختار، المان‌های شهری و نیازمندی‌های سرانه شهر را در آن نقطه به عنوان زیست بوم مخصوص هر منطقه دوباره بازنگری و تبدیل به فرصت جدید کنیم.

وی با بیان اینکه ما در بازآفرینی پایتخت به احیای محیط زندگی می‌پردازیم، اضافه کرد: با توجه به تراکم جمعیت در شهر، بازآفرینی ظرفیت جدیدی را برای بارگذاری جمعیت فراهم می‌کند.

استاندار تهران: بازآفرینی بافت فرسوده ظرفیت جدیدی برای بارگذاری جمعیت است

استاندار تهران در خصوص نقش دولت در کمک به مساله ساخت مسکن، یادآور شد: دولت تمام توان خود را گذاشته و در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهم بزرگی را در بازآفرینی استان تهران پیش‌بینی کرده است.

وی تاکید کرد: امروز تهران جایگاه اول را در سطح کشور دارد، بخصوص در حوزه ۴۵ هزار واحدی که از طریق همکاران در سازمان راه و شهرسازی در حال بازآفرینی است.

فخاری گفت: از طرف دیگر، تاکید دولت به تامین تسهیلات بانکی برای حوزه بازآفرینی است البته در حال حاضر تسهیلات کافی نبوده و بانک‌ها به وظایف‌شان به‌خوبی عمل نکرده‌اند که امیدواریم در آینده آن را جبران کنند.

استاندار تهران افزود: بقیه موضوعات مربوط به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه صدور پروانه، تسهیلات، بیمه و مالیات برای انجام بازآفرینی کمک‌هایی بوده که دولت تاکنون ارائه کرده است.

فخاری یادآور شد: شهرداری به تناسب زحماتی که می‌کشد و توانمندی‌هایی که دارد در خط مقدم انجام کار بازآفرینی است اعتبار دولتی برای انجام این کار به اعتبار شهرداری متصل شده و ظرفیتی که امروز شهرداری برای انجام کار دارد نسبت به سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر در اولویت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha