عملیات اجرایی طرح انتقال ۱۴۰ مگاوات برق به صنعت راور آغاز شد

کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی طرح انتقال ۱۴۰ مگاوات برق از زرند به صنعت شهرستان راور با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی طرح انتقال ۱۴۰ مگاوات برق از زرند به صنعت شهرستان راور با حضور رییس مجمع نمایندگان، رییس سازمان صمت استان کرمان و فرماندار راور آغاز شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در آئین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال برق ۲۳۰ کیلوولت از شهرستان زرند به راور گفت: با پیگیری های انجام شده به طور رسمی پروژه اجرایی خط انتقال برق ۱۴۰ مگاوات آغاز شد.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: حدود ۲۰ مگاوات از این مقدار مورد نیاز کارخانه فولاد راور و ۱۲۰ مگاوات سرمایه گذاری است که برای طرح های توسعه ای صنعتی شهرستان راور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مفهوم این مهم این است که به جز فولاد راور که ظرف چند ماه آینده کار خود را رسما آغاز می کند برق اصلی ترین نیاز این کارخانه محسوب می شود و با آغاز به کار این کارخانه حدود هزار نفر ظرفیت اشتغال ایجاد می شود.

پورابراهیمی گفت: با اجرای این طرح ظرفیت ایجاد واحدهای صنعتی جدید که محدودیت برق داشتند برطرف می شود و از ماه های آینده واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی می توانند از این زیرساخت برق به صورت ویژه استفاده کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح انجام شده که جا دارد از پشتیبانی همراهی و کمک فولاد راور و مدیران این شرکت و شرکت گل‌گهر سیرجان همراهی برق منطقه ای و هماهنگی و پیگیری های موضوعات از طریق استاندار کرمان و فرماندار راور تشکر کنم.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی موضوعات مرتبط با هماهنگی دستگاه های اجرایی برای خط اجرا که لازم است به عنوان دستگاه اجرایی همکاری کنند را نهایی کنیم که زمان اجرای این پروژه با توافقات انجام شده به حداقل ممکن برسد و ان شاالله اول سال آینده شاهد اتصال خط برق و آغاز عملیات تولید فولاد راور باشیم.

طرح انتقال ۱۴۰ مگاوات برق به صنعت شهرستان راور و بهره برداری از کارخانه ذوب فولاد راور با هزار نفر اشتغال جدید تا اواسط سال آینده و اجرای طرح انتقال ۱۴۰ مگاواتی برق به صنعت شهرستان راور با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار که با پیگیری های رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، اقدامی بزرگ در راستای پیشرفت صنعت این شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha