۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1029
کد خبر: 85327941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه موفق با قاچاق کالا نیازمند همکاری همه استان‌های کشور است

اراک- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برای مبارزه موفق با قاچاق کالا و ارز همه استان‌های کشور باید همراه شوند تا نتایج بهتری در این حوزه کسب شود.

به گزارش ایرنا «بهنام نظری» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، افزود: متاسفانه همان تعداد محموله‌های قاچاقی که از مقصد حرکت می‌کنند به استان مرکزی می‌رسند که به دلیل حجم بالا، تنها ۲۰ درصد ضبط می‌شود.

وی با این توضیح که کم‌کاری استان‌های دیگر در حجم ورودی قاچاق به استان مرکزی تاثیرگذار است، ادامه داد: نیاز است بیش از قبل با استان‌های دیگر همکاری و رایزنی صورت بگیرد تا برای توقیف این محموله‌ها اقدام گسترده‌تری انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در کنار اقدامات مذکور نیاز است محورهای ارتباطی به نحوی اصلاح شوند که امکان توقیف محموله‌ها بیش از قبل فراهم شود.

نظری یادآور شد: تعداد زیاد خودروهای شوتی‌ در جاده‌های فرعی و روستایی یک معضل جدی در استان مرکزی است و این خودروها با سرعت بالا تردد دارند و خطرات زیادی برای مردم ایجاد می‌کنند.

وی در خصوص نظارت بر بازار کالا و میوه و تره‌بار نیز گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید همکاری ویژه‌ای برای انجام نظارت‌ها به صورت گسترده‌تر داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: گشت‌های بازرسی باید هوشمندانه و هدفمندانه اقدام کنند، در غیر این صورت، اتکا به بازرسی بدون نتیجه موثر، بی‌فایده است.

نظری در خصوص اجرای طرح ثبت اطلاعات طلافروشان نیز گفت: متاسفانه این طرح با وجود فراخوان اولیه به دلیل همکاری نکردن طلافروشان در استان‌های مختلف کشور، هنوز اجرا نشده است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح مذکور نیاز به عزم جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد و همه استان‌ها برای اجرای این طرح باید هماهنگ و همراه شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی تاکید کرد: برای همکاری طلافروشان در این طرح که اجرای آن الزام است، باید از راهکارهایی از جمله در نظر گرفتن جریمه کمک گرفته شود.

در پایان نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، محسن اکبری به عنوان دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان معرفی و از زحمات جواد اتابکی تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha