۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85328420
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: حقوق زنان در افغانستان همچنان انکار می شود

نیویورک – ایرنا- نماینده دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره افغانستان گفت که در این کشور "تبعیض سیستماتیک" وجود دارد و حقوق زنان همچنان انکار می شود.

به گزارش ایرنا، خانم رزا اوتونبایوا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت افغانستان به "تبعیض سیستماتیک" و موانع مشارکت سیاسی و غیره در افغانستان اشاره و تاکید کرد که حقوق زنان در افغانستان همچنان به شدت انکار می شود.

این مقام سازمان ملل خواهان توجه منظم شورای امنیت به افغانستان شد و تاکید کرد که مانند بحران‌های دیگر افغانستان نیازمند توجه مداوم است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان ادامه داد که ظاهرا طالبان حاضر به گفتگو درمورد برخی جنبه های وضعیت حقوق بشر در افغانستان است اما مشخص نیست که آمادگی گفتگو در مورد زنان و دختران را دارد یا خیر؟

وی به آسیب‌پذیری‌های شدید مردم افغانستان در طول فصل زمستان و کمبود منابع در این کشور اشاره کرد.و گفت که جوامع شیعه افغانستان نیز در معرض حملات هدفمند قرار دارند.

اوتانبایوا با اشاره به موضع پاکستان گفت طالبان برای جلوگیری از خشونت های مرتبط با تروریسم بسیار کم کاری کرده و روابط دو کشور همچنان رو به وخامت است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان همچنین به بازگشت اجباری مهاجران افغان اشاره کرد و آنها را "فقیرترین فقرا" دانست.

وی افزود که تهدیدات تغییر اقلیمی در سراسر افغانستان و نبود « اعتبار»، مشارکت این کشور در اجلاس اقلیمی کاپ ۲۸ را غیرممکن می‌سازد.

اوتونبایوا در عین حال به تلاش های موفقیت آمیز طالبان در کاهش تولید تریاک اشاره کرد اما از بازگشت خشونت های مسلحانه در این کشور نیز بشدت انتقاد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha