۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85328531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: سیاست آمریکا در مورد غزه به فلسطینیان آسیب می‌رساند

تهران-ایرنا- ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سیاست آمریکا در مورد وضعیت نوار غزه به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها آسیب رسانده و موجب تشدید بحران و بروز خطرات جدید می شود.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "تاس" وی در یک کنفرانس خبری گفت: اقدامات آمریکا علیه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است. سیاست آمریکا در منطقه منجر به مرگ افراد در هر دو طرف می‌شود و علاوه بر این، منجر به تشدید بحران در خاورمیانه می شود . وخامت شرایط و بروز خطرات جدید برای منطقه می‌تواند واقعاً نتیجه مهلکی داشته باشد.

زاخارووا همچنین گفت که موضع رهبری آمریکا در قبال بحران کنونی در خاورمیانه را می‌توان ضدیهود توصیف کرد.

به گزارش ایرنا, جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در آستانه رای گیری شورای امنیت درباره قطعنامه برقراری آتش بس موقت در نوار غزه اعلام کرد: مذاکرات درباره توقف موقت درگیری‌ها در غزه بسیار جدی است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا موسوم به ایرفورس وان به خبرنگاران آمریکایی گفت: گفتگوهای جدید در مورد توقف موقف درگیری‌ها در غزه در مقابل آزادی گروگان‌های بیشتر انجام می‌شود.

این سخنگوی دولت جو بایدن تصریح کرد: این مذاکرات و گفتگوها بسیار جدی هستند و امیدواریم به نتیجه‌ای برسند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بار دیگر تاکید کرد که هرگونه قطعنامه شورای امنیت باید حماس را محکوم کند و این امر برای آمریکا مهم است و این قطعنامه همچنین شامل "به رسمیت شناختن نیاز اسرائیل به توانایی دفاع از خود" باشد.

کربی افزود: «تعهد قابل توجهی از سوی همه اعضا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه وجود دارد. من در مورد روش‌های آن توضیح نخواهم داد. ما هنوز درحال گفتگو با شرکای خود هستیم اما این مسائل برای ما مهم هستند.»

انتظار می‌رود در ساعات آینده رای‌گیری درباره این قطعنامه که بر افزایش و نظارت بهتر بر ارسال کمک‌ها به غزه تمرکز دارد، انجام شود با این حال، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که آمریکا احتمال وتوی قطعنامه را رد نکرده است. آمریکا آخرین بار در ۸ دسامبر (۱۷ آذرماه) قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در غزه بود را وتو کرد.

منابع دیپلماتیک به خبرنگار ایرنا در سازمان ملل گفتند: کشمکش بر سر بندهای این قطعنامه همچنان ادامه دارد تا متن این قطعنامه بگونه‌ای باشد که ایالات متحده آمریکا به آن رای مخالف نداده و آن را وتو نکند.

ایالات متحده آمریکا ۱۷ آذر ماه جاری به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که بر اساس درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بود، برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه برغم کسب ۱۳ رای موافق در این شورا وتو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha