دانشگاه و شورای شهر یزد برای احداث جاده گازی به توافق رسیدند

یزد - ایرنا - دانشگاه و شورای اسلامی شهر یزد روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ مشترکی از توافق خود برای احداث بلوار ایرج افشار موسوم به جاده گازی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، بلوار ایرج افشار که با نام جاده گازی از آن یاد می‌شود، قرار است از اراضی دانشگاه یزد بگذرد و با ساخت آن بار ترافیکی بخشی از شهر تا حد قابل توجهی کاهش یابد. در چند ماه اخیر اجرای این طرح محل اختلاف شهرداری و دانشگاه بوده و با آغاز مجدد عملیات اجرایی آن، تنور حاشیه‌هایش در شبکه‌های اجتماعی نیز داغ شده است.

در بیانیه مشترک دانشگاه یزد و شورای اسلامی شهر آمده است: با سلام خدمت مردم شریف یزد و سپاس از همراهی جامعه دانشگاهی، پیرو اختلافات مطرح شده در رسانه‌ها بین دو نهاد پیرامون احداث بلوار ایرج افشار در زمین‌های دانشگاه، به استحضار می‌رساند جلساتی در این خصوص بین شورای اسلامی و نمایندگان اساتید دانشگاه و نیز بین مسئولین استان با نمایندگان اساتید و مسئولین دانشگاه در جهت رفع دغدغه های اساتید گرامی و مسیولین دانشگاه تشکیل و حرف‌های دو طرف در فضایی صمیمانه و منطقی شنیده شد و تصمیمات لازم به نحوی که مصالح دانشگاه و مردم رعایت شود، اتخاذ شد.

برخی رسانه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی یزد مدعی شدند در ممانعت از اقدام شهرداری برای ایجاد این جاده، رییس دانشگاه یزد با خودرو دولتی جلوی لودر شهرداری ایستاد.

این رسانه‌های اجتماعی نوشتند: با وجود تامین درخواست های دانشگاه یزد، این جاده به سرانجام نرسیده و دادستان یزد دستور آغاز عملیات اجرایی آن را صادر کرد اما رییس دانشگاه با قرار دادن خودرو دولتی در ورودی دانشگاه از انجام عملیات عمرانی جلوگیری کرده است.

دانشگاه و شورای شهر یزد برای احداث جاده گازی به توافق رسیدند

ایجاد بلوار جدید در محدوده زمین‌های دانشگاه یزد مدت‌هاست که به چالش تبدیل شده و شهرداری معتقد است کاهش بار ترافیکی شهر با ساخت بلوار ایرج افشار در محوطه این دانشگاه میسر می‌شود اما دانشگاه یزد موافقت نکرده بود؛ مسیری که گفته می شود به دلیل عبور لوله های نفت و گاز به نام جاده گازی معروف شده است.

یکی از اعضای شورای شهر یزد نیز آبان ماه در جمع خبرنگاران گفت: این مسیر محل عبور لوله ها و ذخایر سوخت چند استان کشور است و عملا دانشگاه یزد نمی تواند در این مسیر ساخت و ساز کند همچنین احداث این جاده برای مردم شهر و حتی دانشگاهیان مثمرثمر است.

رییس دانشگاه یزد همان زمان گفته بود: ایجاد این جاده نباید با تاسیسات دانشگاه تعارض داشته باشد؛ همچنین تعهداتی که قبلا داده شده باید اجرا شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود ۷۰ درصد در شهر یزد زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha