سوریه: اشغالگری؛ ریشه فاجعه کنونی غزه است/ جنگ معیارهای دوگانه غرب را برملا کرد

تهران-ایرنا- نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب در سخنانی ریشه فاجعه فعلی که ملت فلسطین در نوار غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کند را در سالها اشغالگری رژیم صهیونیستی و تضییع حقوق فلسطینی‌ها دانست و از معیارهای دوگانه غرب در قبال این جنگ انتقاد کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، «حسام الدین آلا» نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب در نشست شورای وزیران امور اجتماعی این اتحادیه بر مواضع سوریه مبنی بر پایان دادن فوری به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و رساندن کمک‌های امدادی به صورت فوری به منطقه تأکید کرد.

آلا گفت: امروز شاهد فاجعه انسانی بی‌سابقه ای هستیم که ملت فلسطین به دلیل تجاوز وحشیانه و مداوم رژیم اسرائیل به نوار غزه از آن رنج می‌برد.

وی ادامه داد: جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین توسط رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت غربی، از سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت فراتر رفته است.

وی ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و همپیمانان غربی آن را محکوم و بیان کرد که تجاوز این رژیم به نوار غزه معیارهای دوگانه کشورهای غربی را بر ملا کرد.

نماینده سوریه اضافه کرد: سوریه مجددا بر لزوم توقف فوری تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه به عنوان یک اولویت و همچنین رساندن کمک‌های امدادی به صورت فوری و پایدار به داخل نوار غزه تأکید می‌کند.

آلا افزود: سوریه تأکید می‌کند که تجاوز رژیم اسرائیل و فاجعه انسانی در نوار غزه جزئی از فاجعه بزرگتر ناشی از اشغال فلسطین و سایر سرزمین‌های عربی از سوی این رژیم به شمار می‌رود. این اشغالگری اصل و ریشه تمام مشکلات است.

نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب همچنین گفت که این نشست در سایه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفت و مستلزم تقویت همبستگی و همکاری مشترک عربی برای مقابله با چالش‌ها است.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که در حمایت از رژیم صهیونیستی و ادامه تجاوزهای این رژیم به دنبال ایجاد ائتلاف هستند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اخیرا مدعی شد که یک ائتلاف برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است، ائتلافی که علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است.

وی همچنین گفت که کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف اقدام به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می‌کنند.

"جان کربی" هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا را در بحرین تقویت خواهد کرد تا وضعیت دریای سرخ را زیر نظر داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha