۱۰۰ خانواده دارای سه فرزند خراسان شمالی هدیه لبخند مادری دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ خانوانده دارای سه فرزند که در سال ۱۴۰۲ صاحب فرزند سوم شده‌اند لبخند هدیه مادری دریافت کردند.

محمدنبی شکیبایی روز پنجشنبه در حاشیه آیین لبخند مادری که در سال گلشن بجنورد با حضور خانواده های دارای سه فرزند برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر بسته شامل ۴۰ قلم مورد نیاز مادر و کودک از جمله انواع پوشاک، حوله، تب سنج، پتو و لوازم بهداشتی و سایر اقلام به ارزش هر بسته ۷۰ میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند دارای بیش از سه فرزند در بجنورد توزیع شد که به نوعی اقلام برای تا ۲ سالگی نوزاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پویش لبخند مادری با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند آغاز شده است که خانواده ها مورد حمایت قرار می گیرند که از سال گذشته تاکنون ۳۰۰ بسته لبخند مادری به ارزش ۲۱ میلیارد ریال که دارای فرزند سوم و بیشتر شدند دریافت کرده اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه این بسته ها از سوی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به خانواده ها اهدا شده است اظهار کرد: شناسایی این خانواده ها توسط گروه های جهادی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر انجام می شود.

وی تصریح کرد: این طرح تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و در مراحل بعدی خانواده های بیش از سه فرزند دیگر و دارای سه قلو از این بسته ها بهره مند می شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: تمامی اقلام این بسته‌ها، اجناس باکیفیت ایرانی هستند و با این اقدام از اشتغال‌آفرینی و رونق گرفتن چرخه تولید نیز حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ برنامه لبخند مهر مادری در استان برگزار شده است تصریح کرد: همچنین هشت خانوار دارای فرزند سه قلو شده اند مورد حمایت قرار گرفته اند.

در آیین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد از برنامه های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در راستای ایجاد و شور و نشاط در خانواده های پر جمعیت در راستای جوانی جمعیت تقدیر و تشکر کرد و گفت: چنین برنامه های شاد برای روح و روان مادران و خانواده ها مورد نیاز است.

حجت الاسلام رضا نوری افزود: حمایت ها تنها حمایت های مادی نیست بلکه حمایت های معنوی از خانواده های دارای فرزند سوم و یا بیشتر نیز باید در سطح جامعه فرهنگ سازی شود.

این آیین که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد کودکان و خانواده ها از برنامه های شاد نیز بهره مند شدند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha