نیاز اعتباری جاده‌های شرق استان سمنان تا ارتقای ایمنی حمل‌ونقل ریلی

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان و مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (۱) در نشست خبری مشترکی ضمن ارایه آمارهای این حوزه‌ها، از نیاز اعتباری برای نقاط حادثه‌خیز راه تا انجام نیمی از حمل‌ونقل مسافری ریلی کشور به همراه ارتقای ایمنی در این ناحیه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، افزود: ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور توسط کارشناسان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۱ نقطه در استان سمنان قرار دارد.

امیر عمیدی با اشاره به اینکه پنج نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در حوزه راهداری این اداره قرار دارد، گفت: ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع این نقاط مورد نیاز است.

نقاط دارای حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی کشور به سه گروه نقاط حادثه‌خیز، نقاط پرتصادف و نقاط دارای تصادف، تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پنج نقطه پرتصادف در حوزه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان شناسایی شد، ابراز کرد: طرح ساماندهی، اصلاح و آشکارسازی این نقاط تهیه شده و نیازمند تخصیص اعتبار است.

عمیدی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ نیز پنج نقطه حادثه خیز شناسایی شده بود، اظهار کرد: سه نقطه از این تعداد به طور کامل برطرف شد که مهمترین آن در محور عباس آباد – کاهک قرار داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: با ساماندهی، اصلاح و آشکارسازی، آمار تصادفات منجر به فوت در این سه نقطه به صفر رسید.

نیاز اعتباری جاده‌های شرق استان سمنان تا ارتفای ایمنی حمل‌ونقل ریلی

انجام روکش آسفالت و لکه گیری در ۸۲ کیلومتر از محورهای شرق استان سمنان

وی با بیان اینکه طرح روکش آسفالت و لکه‌گیری در ۱۰۳ کیلومتر از محورهای شرق استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در دستور کار است، افزود: ۸۲ کیلومتر از این طرح از ابتدای سال تاکنون اجرا شد و ۲۱ کیلومتر از آن با توجه به آغاز فصل زمستان متوقف شد و از پایان اسفندماه با مساعدشدن شرایط جوی ادامه خواهد یافت.

عمیدی با اشاره به اینکه طرح تعریض محور «مجن» به «نکارمن» به سمت روستای «تاش» با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال توسط پیمانکار در حال انجام است، ابراز کرد: قراردادی معادل یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال با پیمانکار در راستای ارتقای محور شاهرود به طرود منعقد شد و هم اکنون ۱۲ کیلومتر از ۶۵ کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان اظهار کرد: ۴۱ طرح با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در حوزه ایمنی و نگهداری راه‌های شاهرود و میامی در حال اجرا است.

وی به اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: امسال تصادفات جاده‌ای در محورهای زیر پوشش این اداره کل هشت درصد کاهش داشت.

عمیدی با بیان اینکه طرح زمستانی در ۲ هزار و ۱۲۱ کیلومتر از راه‌های شرق استان سمنان از فردا (جمعه) اجرا می‌شود، ابراز کرد: ۳۱۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۱۱ کیلومتر راه اصلی، ۴۱۰ کیلومتر راه فرعی و یکهزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: ۱۰ راهدارخانه در حال حاضر آماده خدمات رسانی به مسافران در محورهای شاهرود و میامی است.

تردد ۷۵ درصد قطارهای مسافری کشور از راه‌آهن شمال‌شرق(۱)

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (۱) هم در این نشست گفت: ۷۵ درصد از قطارهای مسافری کشور از تهران به مشهد در محدوده راه آهن شمالشرق(۱) تردد دارند.

فرشاد زادخور با اشاره به اینکه محدوده ایستگاه‌های گرمسار تا نقاب زیر مجموعه این اداره کل معادل ۷۰ درصد از کل شبکه راه‌آهن تهران به مشهد را شامل می‌شود، افزود: راه‌آهن شمال‌شرق(۱)، یکهزار و ۸۲ کیلومتر به صورت ۲ طرفه ریلی را با ۲۷ ایستگاه زیر پوشش دارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد راه‌آهن شمال‌شرق (۱) در محدوده استان سمنان است، ادامه داد: این اداره کل، ایستگاه‌های جاجرم و گرمه در استان خراسان شمالی، جوین و جغتای در خراسان رضوی تا ورودی ایستگاه نقاب را تحت پوشش دارد.

زادخور با اشاره به اینکه ۷۵ درصد ترافیک مسافری کشور از طریق تهران به مشهد توسط راه‌آهن شمال‌شرق (۱) مدیریت می‌شود، ابراز کرد: این میزان معادل ۵۰ درصد جابجایی در کشور است و نیمی نیز در ۲۰ منطقه دیگر انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (۱) ادامه داد: بیش از سه درصد تردد باری کشور از جمله انتقال پودر کنسانتره زغال از معدن طزره دامغان به ذوب‌آهن اصفهان، انتقال محصولات سیلوی گندم سمنان، سیمان و محصولات شاهرود توسط راه‌آهن منطقه شمال‌شرق (۱) انجام می‌شود.

میانگین سرعت قطارها ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است

وی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک تهران - مشهد (سرخس) در شاهرود مستقر است، افزود: سرعت تردد قطارهای مسافری در این حوزه به طور میانگین ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است که از همه مناطق کشور بالاتر می‌باشد.

زادخور ایمنی در تردد قطارها را در اولویت کار دانست و ابراز کرد: سال گذشته راه‌آهن شمال‌شرق (۱) با به روز رسانی سامانه‌های کنترلی خود، موفق شد رتبه دوم کشوری بعد از مشهد را از لحاظ ایمنی کسب کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (۱) ادامه داد: در حوزه خدمات سفر، این اداره کل بعد از تهران و مشهد رتبه سوم را کسب کرد.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۸ هزار صندلی و تخت به مسافران تهران - مشهد اختصاص دارد، اظهار کرد: ۶۶ قطار مسافری به طور میانگین در روز از این محور تردد دارند.

زادخور با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه امسال هیچ حادثه‌ای ریلی در محدوده زیر پوشش این اداره کل رخ نداد، افزود: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در مجموعه راه آهن شمال شرق(۱) در شبانه روز به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن شمال‌شرق (۱) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت ۵۴۱ کیلومتر دارد، یکهزار و ۸۲ کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل وجود دارد.

راه آهن تهران - مشهد در ناحیه شمال شرق(۱) با ساخت ایستگاه گرمسار در سال ۱۳۱۶ آغاز می‌شود و در سال ۱۳۲۰ به ایستگاه شاهرود می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha