طرح توسعه شرکت داروسازی «آریاتیناژن» گلستان به بهره‌برداری رسید

گرگان – ایرنا - طرح توسعه شرکت داروسازی «آریاتیناژن» به عنوان یکی از مجموعه‌های مهم داروسازی کشور با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال همزمان با دومین سفر دولت سیزدهم به استان گلستان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان گلستان طرح توسعه شرکت آریاتیناژن امروز –پنجشنبه- با حضور فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شهرک صنعتی آق‌قلا گشایش یافت.

مقیمی روز پنجشنبه همراه با مدیرکل صمت گلستان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رییس خانه صنعت و معدن استان و جمعی از مدیران شهرستانی و مدیران واحدهای صنعتی، طرح توسعه شرکت آریا تیناژن در شهرک صنعتی آق‌قلا را افتتاح کرد.

این واحد با محوریت تولید انواع داروهای نوترکیب پپیتدی-هورمون با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون عدد و اشتغال ۴۵ نفر ایجاد و افتتاح شد.

محصولات تولیدی این واحد شامل داروهایی می‌شود که در درمان بیماران مبتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان بسیار مؤثر و حتی حیاتی است.

فرآورده های بیولوژیک مانند داروهای نوترکیب، کیت های تشخیصی، واکسن ها و رده‌های سلولی و آنزیم‌ها از جمله محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان است.

شرکت تحقیقاتی- تولیدی آریاتیناژن استان گلستان یکی از قطب‌های علمی در زمینه فعالیت‌های بومی، منطقه‌ای و بین‌المللی با تخصص‌های علمی در زمینه تحقیقات نوآورانه و تحقیق و توسعه است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح امروز (پنجشنبه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

طبق اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در میان استان‌های کشور مربوط به گلستان بود که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر ۲ روزه همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha