۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85561359
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاران فرآوری گیاهان دارویی حمایت می‌شوند

گرگان- ایرنا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: از سرمایه‌گذاران فرآوری گیاهان دارویی در فرایند تهیه و تامین ماشین‌آلات خط تولید انبوه انواع محصولات مرتبط با گیاهان دارویی به طور ویژه حمایت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی فرحی روز چهارشنبه در جریان حضور در یک واحد در حال ساخت خط تولید اسانس گیاهان دارویی در توسکستان گرگان، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق اداره صنایع غذایی و دارویی صنعت، معدن و تجارت برای گرفتن وام تهیه و تامین ماشین‌آلات خط تولید خود اقدام کنند.

وی یاد آور شد: تولید گیاهان دارویی یکی از مولفه‌های بخش کشاورزی به شمار می‌رود که انواع آن در چهار فصل سال در اقصی نقاط کشور دیده می شود و بر همین اساس، سرمایه‌گذاری برای ایجاد ارزش افزوده و فرصت‌های شغلی در این بخش دست یافتنی است.

فرحی خاطرنشان کرد: حمایت این وزارتخانه در بخش کشاورزی در چهار سرفصل زراعت، باغبانی، شیلات و دامداری صورت می‌گیرد و این حمایت در سال‌های اخیر از رشد خیلی خوب برخوردار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان هم با اشاره به ظرفیت‌ خوب سرمایه گذاری در حوزه فرآوری گیاهان دارویی این استان، گفت: این اداره کل آمادگی دارد از سرمایه گذاران علاقمند در قالب اعطای تسهیلات تبصره‌ای حمایت کند.

درویشعلی حسن‌زاده افزود: اکنون ۲ واحد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی دارای ایجاد ارزش افزوده در استان مورد حمایت این اداره کل قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: واحد فرآوری گیاهان دارویی در توسکستان گرگان از جمله واحدهای صنایع تبدیلی قابل رونق برای ایجاد ارزش افزوده در استان گلستان به شمار می‌رود که در دستور حمایت تسهیلاتی قرار دارد.

واحد فرآوری گیاهان دارویی در توسکستان گرگان دارای مزرعه پرورش ۱۰ هکتاری در تولید ۳۰ گونه اختصاصی ارقام گیاهان دارویی است که طرح توسعه فرآوری آن توسط قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بازدید قرار گرفت.

استان گلستان دارای هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی بهفعال است که در عمده آن در بیش از ۲۰ شهرک، منطقه اقتصادی و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha