۱ دی ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبر: 85329423
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یزدی‌ها آیین شب یلدا را با یاد شهدا برگزار کردند

یزد- ایرنا- یزدی‌ها آیین سنتی شب یلدا را پنجشنبه شب در فضایی معنوی و باشکوه با یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی در ۱۲ شهرستان استان برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم یزد همزمان با سراسر کشور بر اساس یک رسم دیرینه در منازل بزرگان فامیل جمع شده، با برگزاری دورهمی صمیمی خانوادگی تا پاسی از شب نسبت به برگزاری شب یلدا همراه با برنامه‌های فرهنگی و حفظ این آیین تاریخی اقدام کردند.

بر اساس یک رسم دیرینه آیین شب یلدا در یزد و ۱۱ شهرستان دیگر و مناطق روستایی استان همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در تعدادی از مکان‌های عمومی و توسط برخی تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی برگزار شد.

همچنین در برخی از مناطق یزد، آیین شب یلدا امسال در کنار پیکر مطهر شهدای گمنام و همچنین در برخی از شهرستان‌ها این آیین در گلزارهای شهدا و همراه با اجرای چندین برنامه فرهنگی و هنری و همراه با خاطره گویی برگزار و تا بامداد روز جمعه ادامه داشت.

دستگیری از دیگران و همچنین سرکشی به خانواده‌های معزز شهیدان و برگزاری شب یلدا در کنار آنها از دیگر برنامه‌های خاصی بود که با حضور مردم و مسئولان در برخی از مناطق یزد انجام شد.

یلدا قدمت هفت هزار ساله دارد و با آیین‌های خاصی در میان ایرانیان برپا می‌شود و این یعنی اینکه در هفت هزار سال پیش پدران و مادران ما به علم درازترین شب سال دست یافته بودند.

آیین‌های شب یلدا در طول زمان دچار تغییر شده اما این سنت دیرینه همچنان در کشور ما باقی است و این شب بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن، پشت سر گذاشتن غم‌ها و غصه‌ها و مشکلات زندگی است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha