دستور پیگیری تعهدات طرف خارجی و تعیین تکلیف پروژه پرورش میگو رودیک دشتیاری

چابهار - ایرنا - بازرس کل قضایی سیستان و بلوچستان در بازدید از چند طرح شیلاتی در چابهار دستور پیگیری تعهدات طرف خارجی و تعیین تکلیف پروژه پرورش میگو رودیک دشتیاری از لحاظ خلع ید سرمایه‌گذار و انتخاب سرمایه‌گذاران جدید طبق موازین قانونی در اسرع وقت، به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در منطقه را صادر کرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا غلامرضا کوهی در سفر به شهرستان چابهار از چند طرح تولیدی و همچنین بندر صیادی بریس و بندر شهید بهشتی و انبارهای سازمان منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

وی از طرح پرورش میگو در محدوده رودیک شهرستان دشتیاری در نوار ساحلی چابهار- گواتر بازدید و فرآیند این طرح که به دلیل کمبود اعتبارات مورد نیاز طی سال‌های گذشته با کندی مواجه شده ؛ از سوی دیگر عدم اجرای تعهدات پیمانکار و همچنین فوت مالک شرکت، سبب ایجاد چالش هایی در ادامه فرآیند احداث و تکمیل پروژه شده است.

دستور پیگیری تعهدات طرف خارجی و تعیین تکلیف پروژه پرورش میگو رودیک دشتیاری

بازرس کل سیستان و بلوچستان همچنین از طرح کشت و پرورش جلبک و خیار دریایی(مرکز خدمات مدیریت صنایع) بازدید کرد.

وی بیان کرد: این شرکت جهت اجرای طرح کشت و پرورش جلبک های دریایی در سطح ۸۷ هکتار از اراضی رودیک به بانک های عامل معرفی شده که اخذ تسهیلات تاکنون محقق نشده و پروژه با پیشرفت فیزیکی ناچیز متوقف شده است.

وی بیان کرد: در این بازدید در نهایت بنا شد موضوع در کمیته حمایت از سرمایه گذاری مطرح و مشکلات پیگیری شود.

همچنین بازرس کل قضایی استان سیستان و بلوچستان از بندر صیادی بریس، از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و همچنین تخلیه و بارگیری کالا در این بندر و انبارهای سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار بازدید به عمل آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha