بارش برف تردد در گردنه‌های جنوب آذربایجان‌غربی را کُند کرد
عکس آرشیوی است

مهاباد- ایرنا- بارش برف تردد خودروها را در برخی گردنه‌های جنوب آذربایجان‌غربی کُند کرده اما تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف از بامداد امروز در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد سردشت باعث کُند شدن تردد در این مسیر شده است.

رحمت نویدی‌نیا افزود: صبح امروز نیز بر اثر انحراف یک دستگاه تریلی در این مسیر برای دقایقی یکی از خط های تردد مسدود شده بود که با حضور به موقع عوامل راهداری و برفروبی مسیر مشکل برطرف شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون در گردنه قره‌بلاغ در مسیر مهاباد - بوکان نیز بارش برف گزارش شده و عوامل راهداری مشغول برفروبی و نمک‌پاشی این مسیر هستند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال پنج هزار تُن ماسه و نمک برای طرح زمستانی در راهدارخانه‌های این شهرستان ذخیره شده تا در صورت لزوم هنگام بارش برف و یخبندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی( گردنه زمزیران) و قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) نیز فعال می شود.

نویدنیا با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است، گفت: در بخش روستایی نیز ۲ راهدارخانه سیار در مسیرهای روستاهای آفان و سیاقول، کار برفروبی و بازگشایی محورهای روستایی این شهرستان را بر عهده دارند.

وی از مسافرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست قبل از سفر به این شهرستان در فصل زمستان از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

طبق گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، در گردنه مابین بلاغ شهرستان تکاب نیز بر اثر بارش برف و کولاک، تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مهاباد دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha