نهادهای بین‌المللی کارآمدی خود را از دست داده‌اند

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: سکوت نهادهای بین‌المللی برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از این نسل کشی‌ها نشان از ناکارآمدی این نهادهای به ظاهر حقوق بشری دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲ هفته قبل در خصوص جنگ غزه اظهار کرد: آمریکا تاکنون ۴۰بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده است.

وی افزود: در پی نامه دبیرکل سازمان ملل نشست شورای امنیت درباره وضعیت غزه برگزار شد و کشورهای مختلف نظر خود را بیان کردند اما آمریکا، یکی از پنج عضو دایم شورای امنیت که تا شب قبل از برگزاری نشست، سفیرش از اظهارنظر صریح درباره اقدام دبیرکل سازمان ملل خودداری کرده بود، در این نشست به صراحت اعلام کرد که با قطعنامه پیشنهادی آتش بس فوری در غزه مخالف است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: اقدام دبیرکل سازمان ملل در زمینه استفاده از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل برای تشکیل نشست فوری شورای امنیت با توجه به وخامت بی‌سابقه اوضاع نوار غزه در پی حملات بی‌وقفه و مکرر هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه صورت گرفت.

وی یادآور شد: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار نشان از ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی دارد و به نظر می‌رسد، این شورا در اجرای وظیفه اصلی خود یعنی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و پایان دادن به مناقشات منطقه‌ای با شکست مواجه شده است.

امام جمعه ساوه افزود: با توجه به حق وتوی پنج عضو دایم این شورا یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین رسیدن به دیدگاه مشترکی درباره جنگ غزه که متضمن اجماع این کشورها و سایر کشورهای غیر عضو شورای امنیت باشد بسیار دشوار به نظر می‌رسد و در این میان نقش کشورهای غربی عضو شورای امنیت به سرکردگی آمریکا در جلوگیری از ادامه کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی آشکار است.

وی گفت: چراغ سبز برای جنایات بیشتر و تداوم فاجعه انسانی در غزه، ‌سنگ را بستن و سگ را رها کردن،‌ رسیدن رژیم صهیونیستی به بن‌بست راهبردی از دیگر پیام‌های وتوی قطعنامه آتش بس شورای ملل از سوی آمریکا به نفع اسراییل است.

حجت الاسلام رحیمی خاطر نشان کرد:‌ در طول بیش از ۷۰روز گذشته رژیم جعلی مانند یک گرگ زخمی خود را به در و دیوار می‌زند اما حتی به یک هدف خود نرسیده است.

وی افزود: تصویب قطعنامه آتش‌بس اولین پیامدش سقوط نتانیاهو است و به‌دنبال آن نوبت شکست‌های زنجیره‌ای دیگر خواهد شد و اینجاست که آمریکا به‌دلیل فشارهای سنگین لابی‌های قدرتمند صهیونیست مسیحی در آمریکا، این قطعنامه را وتو می‌کند تا اندکی تنفس مصنوعی و روحیه به سربازان مفلوک و دولت در هم شکسته و ور رفته غاصب بدهد.

ام البنین ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش جهانیان رساند

رحیمی به سالروز وفات ویا شهادت حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرده و اظهار کرد: از ویژگی‌های بسیار مهم حضرت ام‌البنین، توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است که پس از واقعه عاشورا، از مرثیه خوانی و نوحه سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‌های آینده برساند.

وی افزود: در سالروز وفات ام ‏البنین که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته است، ایثار و فداکاری و صبر و پایداری مادران و همسران شهیدان هشت سال دفاع مقدس و هم‏چنین شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت کشور را گرامی می ‌داریم و عملکرد این بانوان فداکار را پشتوانه‌ه‏ای برای نسل امروز قرار می‏‌دهیم.

خطیب جمعه ساوه گفت: مادران و همسران شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، حماسه‏‌های جاویدی ساختند و هم ‏اکنون نیز در تمام عرصه های مختلف کشور، حضوری پررنگ دارند و دیگر بانوان کشور را پیوسته به این حضور تشویق می ‏کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha