امام جمعه سبزوار: باید تدبیری برای آبهای سرگردان در زیر پوسته شهر اندیشیده شود

سبزوار - ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت: رشته قنات های سرگردانی در زیر پوسته شهر سبزوار وجود دارد که برای جلوگیری از تبعات مخرب احتمالی آن باید از سوی نهادهای مرتبط تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: در برخی مناطق شهر سبزوار به ویژه محدوده بافت تاریخی این شهر و مسجد جامع، بر اثر انباشت آب قنات های سرگردان باتلاق هایی در زیر زمین ایجاد شده که خطر آفرین است.

وی تصریح کرد: تامین ایمنی مسجد جامع و دیگر مناطق شهر سبزوار در برابر آسیب این قنات ها نیازمند چاره‌اندیشی اساسی است.

امام جمعه سبزوار در ادامه با گرامیداشت هفته ثبت احوال گفت: افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است و انتظار می رود بزرگان جامعه، دلسوزان، نخبگان و بازاریان با اتحاد خود برای کاهش این پدیده تلاش کنند.

حجت الاسلام مقیسه افزود: یکی از پیامدهای طلاق آسیب های روانی وارده به زوجین و به ویژه فرزندان آنهاست لذا لازم است قبل از انتخاب همسر دقت‌های لازم صورت گیرد و مهارت های زندگی نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به سالروز وفات بانوی مکرم اسلام حضرت ام البنین(س) افزود: این روز به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، که الگوی صبر و استقامت هستند و تجلیل این بزرگواران، کوچکترین اقدام در برابر ایثارگری آنهاست.

امام جمعه سبزوار با گرامیداشت هفته سوادآموزی نیز گفت: مسوولان و معلمان نهضت سواد آموزی با کار جهادی خود در مناطق شهری و روستایی برای ریشه کن کردن بی سوادی تلاش مضاعفی دارند که این اقدام ارزشمند از اجر معنوی بالایی برخوردار است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha