امامان جمعه در ترویج فرهنگ درست مصرف گاز نقش تعیین کننده‌ای دارند

بندرعباس – -ایرنا - سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با اشاره به اینکه امامان جمعه نقش تعیین کننده‌ای در ترویج فرهنگ درست مصرف گاز دارند، گفت: امامان جمعه شهرستان‌های استان هرمزگان در راستای فرهنگ‌سازی و رعایت و حفظ حریم خطوط لوله انتقال گاز و مدیریت مصرف انرژی با این منطقه تعامل و همکاری دارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، رضا رفیعی روز شنبه در نشست مشترک با امامان جمعه شهرستان‌های استان هرمزگان افزود: امامان جمعه و علما و روحانیان در همه شرایط همراه دستگاه‌های اجرایی و راهنما و راه‌گشای مردم بوده‌اند و هدف از برگزاری این نشست نیز فرهنگ‌سازی حریم خطوط لوله فشار قوی انتقال گاز و مدیرت مصرف انرژی و بیان حقوق متقابل مردم و دولت در خطبه‌های نماز جمعه است.

رفیعی تصریح کرد: منطقه ۶ عملیات انتقال گاز وسیع‌ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور بوده که درحال حاضر وظیفه تعمیر و نگهداری چهارهزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله فشار قوی انتقال گاز را برعهده دارد.

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز اظهار کرد: بر روی این خطوط بیش از ۳۲۰ شیر قطع خودکار و ۱۵۵ ایستگاه کنترل خوردگی و سه تاسیسات تقویت فشار گاز قرار گرفته است که با تلاش‌های شبانه روزی همکاران، فرآیند انتقال پایدار گاز و پایش و کنترل حریم خطوط لوله به صورت مستمر انجام می‌شود.

رفیعی ادامه داد: در کنار پایش‌های مستمر از خطوط لوله انتقال گاز، باید فرهنگ سازی مربوطه در جامعه ن یز صورت گیرد؛ تا هموطنان به دلیل آگاهی نداشتن از مخاطرات دچار خسارت‌های جبران ناپذیر جانی و مالی نگردند.

وی با بیان اینکه کارکنان این منطقه در حوزه فرهنگ سازی رعایت حریم خطوط لوله انتقال گاز و مدیریت بهینه مصرف انرژی آموزش‌ها و اطلاعات لازم و موثری در اختیار دهیاری‌ها و مدارس جوامع پیرامونی گذاشته‌اند، عنوان کرد: با توجه به تغییرات و جابجایی در شوراها و دهیاری‌ها و لزوم آگاه سازی مردم و جامعه نسبت به قوانین و مقررات حریم و مدیریت مصرف؛ امیدواریم بتوانیم با مشارکت و همراهی امامان جمعه، که تاثیرگذاری دوچندانی خواهد داشت اقدامات موثرتری در این حوزه انجام دهیم.

در ادامه این نشست که به میزبانی منطقه ۶ عملیات انتقال گاز برگزار شد؛ امامان جمعه هرمزگان به صورت میدانی از مرکز بهره برداری خطوط لوله سرخون بازدید کرده و ضمن قدردانی از خدمات رسانی کارکنان خدوم این شرکت از نزدیک با همکاران بخش عملیات و تعمیرات دیدار و به گفت و گو پرداختند.

درحال حاضر بیش از ۲۰ نیروگاه و ۳۷ مورد صنایع از جمله پالایشگاه‌ها و صنایع فولادی معدنی در ۲۷ درصد از پهنه خاکی کشور در حوزه راهبری منطقه 6 انتقال گاز، انرژی پاک گاز را دریافت کنند.

تحویل گاز در بیش از ۱۴۵ ایستگاه اندازه‌گیری گاز تحت پوشش و نظارت این منطقه به شرکت‌های گاز استان هرمزگان کرمان، سیستان و بلوجستان، جنوب یزد و شرق فارس باعث شده تا رسالت و سهم این منطقه ۲۷ درصد از پهنه خاکی کشور انجام می‌شود.

گاز انتقالی منطقه ۶ کشور از طریق خط لوله ۵۶ اینچ هفتم سراسری، ۴۲ اینچ ارسنجان رفسنجان منشعب از خط چهارم سراسری و همچنین پالایشگاه گاز سرخون و قشم، پالایشگاه گاز هنگام و تاسیسات گورزین صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha