خشم مسلمانان نیوجرسی از مواضع ضد فلسطینی نماینده کنگره؛ «تو دیگر نماینده ما نیستی»

تهران-ایرنا- مسلمانان ایالت نیوجرسی آمریکا، خشمگین از مواضع ضد فلسطینی یکی از باسابقه‌ترین نمایندگان خود در کنگره ایالات متحده، علیه او بسیج شده و خواستار کناره گیری‌اش هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای پولیتیکو نوشت: مردم در حوزه انتخابیه ای که یک دهه قبل به بیل پاسکارل نماینده دموکرات کمک کردند تا کرسی خود را حفظ کند اکنون از او می خواهند کناره گیری کند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، پاسکارِل در گذشته با یک چالش جدی مواجه شد و در نهایت با حمایت جامعه عرب آمریکایی از این نماینده دموکرات با فاصله اندک ۲۰ درصد پیروز شد. اکنون همان حوزه انتخابیه علیه او بسیج شده اند و به دلیل مواضع او در قبال جنگ رژیم صهیونیستی و حماس، به تهدیدی جدی برای این عضو کنگره که ۱۴ دوره نمایندگی آن را برعهده داشته تبدیل شده اند.

آمریکایی های عرب تبار در مقابل دفتر منطقه ای او در شهر پترسون که بزرگترین جمعیت آمریکایی های فلسطینی تبار را در خود جای داده تظاهرات کردند. آنها با برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی خواستار آتش بس شدند و هفته گذشته جمع‌آوری کمک‌های مالی را برای مقابله با او به خاطر موضع اش در حمایت از رژیم صهیونیستی قطع کردند.

به تازگی برخی از آمریکایی ها عرب تبار نیز قصد دارند علیه این نماینده ۸۶ ساله در تلاش برای انتخاب مجدد در سال آینده بسیج شوند.

برخی از حامیان سابق این نماینده، او را «شارلاتان» و «سخنگویی برای محروم کردن فلسطینی ها از حقوق انسانی خود» توصیف کردند. آنها می گویند پاسکارل نسبت به نگرانی های آنها درباره تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه بی تفاوت است و خودداری وی از درخواست آتش بس آنها را بر آن داشته تا در حمایت از او تجدیدنظر کنند.

پولیتیکو نوشت: افزایش تنش ها در حوزه انتخابیه مربوط به این نماینده کنگره بازتاب اختلافات گسترده در حزب دموکرات به دنبال حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) است.

قانونگذاران فدرال قویا از حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود حمایت کرده اند اما بعد از ۲ ماه از بمباران غزه توسط این رژیم و کشتار حدود ۲۰ هزار نفر از مردم، آنها با فشارهای فزاینده ای برای اعمال فشار جهت پایان دادن به این تهاجم مواجه اند.

پاسکارل از زمان حملات ۷ اکتبر تلاش کرده است لفاظی های خود را حفظ کند. او از «وقفه بشردوستانه» حمایت کرد و برای کمک بیشتر به غزه فشار آورد، اما مانند اکثر اعضای مجلس نمایندگان، قطعنامه ای را امضا نکرد که خواستار آتش بس می شود.

پاسکارل و مواضع او در گذشته وی را به نماینده محبوب برای جامعه عرب آمریکایی تبدیل کرد. به گفته برخی دیگر از مسلمانان آمریکا این نماینده در گذشته بسیار بیشتر در مقابل آنها پاسخگو بود؛ به ویژه در سال ۲۰۱۲، زمانی که مجبور شد در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در منطقه نهم که به تازگی طراحی شده بود، علیه استیو روتمن، نماینده کنونی این حوزه انتخابیه شرکت کند.

پاسکرل، که در آن زمان نماینده حوزه انتخابیه هشتم بود، در جامعه عرب آمریکایی به عنوان یک جایگزین قوی برای روتمان یهودی و شدیدا طرفدار رژیم صهیونیستی قلمداد می شد.

ساکنان مسلمان ایالت نیوجرسی می گویند آنها ممکن است فردی را با آنها همسوتر است انتخاب کنند و این انتخاب را در آندره سایق دستیار سابق ارتباطات پاسکارل و شهردار پترسون می بییند.

سایق سوری و لبنانی تبار است، به زبان عربی صحبت می کند و از معدود سیاستمداران نیوجرسی بوده که به صراحت از آتش بس حمایت کرده است. او از اظهار نظر درباره گمانه زنی ها برای نامزدی کرسی پاسکارل خودداری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha