فریاد توقف «نسل‌کشی» در غزه؛ معترضان آمریکایی خواستار پاسخگویی دولت بایدن شدند+عکس

تهران-ایرنا- نیوزویک طی گزاشی عنوان کرد: معترضان آمریکایی، پس از یکی از مرگبارترین شب های درگیری در غزه، کریسمس را در مقابل منزل دو تن از اعضای کلیدی دولت جو بایدن برگزار کردند و خواستار توقف «نسل‌کشی» در غزه شدند.  

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حامیان فلسطین صبح دوشنبه در مقابل منزل لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تجمع کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که خواستار آتش بس در غزه بود. آنها شعار می دادند «آستین، آستین بیدار شو، در زمان نسل کشی وقت خوابیدن نیست».

در ساعات اولیه عصر دوشنبه نیز جمعیت بزرگی از حامیان فلسطین راه پیمایی اعتراض آمیزی را به سمت واشنگتن دی سی، مقر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برپا کردند.

دی لوس سانتوس مدیر اجرایی گروه «فروم مردم» که این تظاهرات را سازماندهی کرده بود گفت صدها تن در اعتراضات روز کریسمس شرکت کردند.

در ویدئوهای ارسالی درباره این تظاهرات نیروهای پلیس در بین معترضان و در اقامتگاه آستین به چشم می خورند.

سانتوس گفت: به دلیل شدت بمباران غزه از سوی (رژیم) اسرائیل ما تصمیم گرفتیم این هفته را بر اعتراض به همدستی وزیر دفاع و سالیوان در نسل کشی فلسطینی ها تمرکز کنیم.

وی افزود: ما یک روز دیگر را برای اقدام در شب سال نو با تظاهرات در صدها شهر در سراسر کشور برنامه ریزی کرده ایم. ما این کار را انجام می دهیم، تا توجهات را به افرادی که کشته شده و از خانه های خود آواره شده اند، جلب کنیم.

پیام های ارسالی در شبکه های اجتماعی از هشتگ «کریسمسی به روال همیشه وجود ندارد» و «به خاطر فلسطینی ها تعطیل کنید» استفاده می کنند.

آستین هفته گذشته تحت فشارها برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی به همراه گالانت بار دیگر مواضع دولت بایدن را تکرار کرد و گفت حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی «تزلزل ناپذیر» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha