دقیقی: به فکر ضد فوتبال برابر پرسپولیس نیستیم/ اولویت ما بازی زیباست نه امتیاز

تهران- ایرنا- سرمربی شمس‌آذر قروین گفت: به فکر بازی ضد فوتبال برابر پرسپولیس نیستیم و می‌خواهیم نمایش خوبی را از خود ارائه دهیم و موقعیت سازی کنیم.

به گزارش ایرنا، سعید دقیقی سرمربی تیم شمس‌آذر قزوین در نشست خبری پیش از دیدار این تیم با پرسپولیس گفت: بازی سختی برابر یکی از تیم‌های فوق‌العاده و قدرتمند ایران داریم. پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان و مربی خوبی دارد. این باشگاه تماشاگران فرهیخته‌ای دارد و ما کار سختی را در پیش داریم. در روزهای گذشته نقاط ضعف و قوت این تیم را مورد بررسی قرار دادیم تا تاکتیک مدنظر خود در این بازی را اجرا کنیم. این تیم با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته به طور حتم در بازی فردا به دنبال گرفتن حداکثر امتیاز است. ما نیز تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و ثابت کردیم مقابل تیم‌های قدرتمند خوب بازی می‌کنیم.

وی افزود: اولویت اول ما ارائه بازی زیبا و جذاب است نه گرفتن امتیاز. ما پیش از این بازی با استقلال روبه‌رو شدیم و همگی کیفیت بازیکنان ما را دیدند و در بازی که می‌توانستیم برنده باشیم به حداقل امتیاز رضایت دادیم. تیمی که با منفی ۳ امتیاز به لیگ را شروع می‌کند و بعد فولاد و ملوان را در شهرهای‌شان شکست می‌دهد، یعنی شایسته است. نباید مغرور شویم و باید بدانیم ما فردا برابر پرسپولیس یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل خود را پیش رو داریم. پرسپولیس به ۳ امتیاز این بازی نیاز دارد و این کار را سخت می‌کند. سپاهان تیم باکیفیت و با پتانسیلی نشان داده و استقلال بعد از ابتدای فصل امتیازات خوبی را جمع کرده است. تراکتور بعد از بازی ما، همه بازی‌های خود را برد و پرسپولیس از رقبا عقب مانده و به دنبال جبران است. به فکر بازی ضد فوتبال نیستیم و می‌خواهیم نمایش خوبی را از خود ارائه دهیم و موقعیت سازی کنیم.

سرمربی شمس‌آذر در خصوص حمایت هواداران این تیم از ‌آنها گفت: در بازی با صنعت نفت آبادان موقعیت نداشتیم. اما در بازی با هوادار و ذوب‌آهن مستحق برد بودیم و هواداران نیز همه جانبه از ما حمایت کردند. به اندازه امتیازات استقلال خوزستان در خانه امتیاز گرفتیم و امتیازاتی که برای یک تیم تازه صعود کرده بوده را انجام دادیم. هواداران باید بیشتر حمایت کنند اما موضوع مورد بحث ما این است که هیچ یک از بازی‌های خانگی ما روز جمعه نبوده است.

دقیقی در مورد الگویش در عرصه مربیگری بیان کرد: من قبل از این مدتی عضو شورای شهر بودم و سعی کردم به مردم خدمت کنم قبل از این موضوع ۷ ماه قوانین شهری را خواندم تا نماینده خوبی برای مردم باشم. در فدراسیون که بودم سعی کردم کارهای ماندگاری را انجام دهم، مثل خانه فوتسال و خوابگاه بانوان که تکمیل شده است. امروز هم اگر کسی بتواند اطلاعات خوبی به من بدهد از آن استقبال می‌کنم فرقی ندارد ایرانی باشد یا خارجی. مربیگری تلفیقی از دانش و مدیریت است. حضور در شورای شهر و جایگاه مدیریتی باعث شد تا در بحث مدیریتی در فوتبال به من کمک کند و از نظر دانش فنی هنوز چیزی نشده‌ایم و باید اطلاعات خود را تکمیل‌تر کنیم.باید مدام تلاش کنیم و من هنوز به جایگاهی نرسیدیم که بخواهم اسم پدیده را روی خودم بگذارم.

وی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی ایران پیش از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: به نظرم یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران را در اختیار داریم. با حضور سرمربی که روی نیمکت تیم ملی است می‌توانیم نتایج ایده‌آلی را در جام ملت‌ها بگیریم. اما موضوع مورد اهمیت این است که ما رقابت را به مدعیان دیگر باخته‌ایم و این فقط به فدراسیون ربط ندارد. عربستان تحول زیادی در این عرصه داشته است. ژاپن تیم‌های بزرگ دنیا را می‌برد و کره‌جنوبی فوتبال قشنگی را ارائه می‌دهد.

سرمربی شمس‌آذر خاطرنشان کرد: با تمام احترام به سایر رشته‌ها فوتبال در تمام دنیا از سایر رشته‌ها فاصله گرفته است. رقابت در ورزش مختص به یک وزارتخانه یا یک فدراسیون نیست و دولت‌ها رقابت‌شان را در حوزه ورزش می‌بینند. امیدوارم به جایی برسیم وقتی کسی مدال آسیایی یا المپیک گرفت به همان اندازه از او تقدیر و تشکر شود. فوتبال باید با همه رشته‌ها فرق کند، ولی این را هم می‌گویم که حق تمام ورزشکاران در تمام رشته‌ها را باید بدهیم. اگر مجوز ورود خودرو را ندهیم باید طور دیگری پاداش بدهیم. عربستان هم صعود نکرد ولی وقتی آرژانتین را بردند. پاداش‌شان مشخص بود.

دقیقی در خصوص هدف شمس‌آذر در لیگ بیست و سوم بیان کرد: هدف ما در سال‌های اول حفظ تیم در لیگ برتر است. اگر رتبه خوبی کسب کنیم این توانمندی بازیکنان ماست. من بلند پروازی هستم و دوست دارم خود را ارتقا دهیم. من همیشه با بازیکنان شوخی می‌کنم و این اولین بار است در فلان ورزشگاه بازی می‌کنید. ۹۰ درصد بازیکنان ما برای اولین بار باشد که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند و این موضوع نشانه عدم شایستگی آنها نیست. آنها بی‌نظیر هستند.

وی در خصوص تقویت شمس‌آذر در رقابت‌های نیم فصل دوم گفت: تلاش می‌کنیم ابتدا تمامی بازیکنان را تا پایان لیگ حفظ کنیم. دنیای فوتبال دنیای مذاکره است. اگر بودجه‌ای باشد باری جذب بازیکن مذاکره می‌کنیم. من قطعا در شمس‌آذر خواهم ماند و به این باشگاه متعهد هستم. من جایی را که رشد و تلاش کردم و با بازیکنانم زندگی کردم، آسان نمی‌فروشم. من تحت قرارداد باشگاه شمس آذر هستم، ولی من خودم را ارزان نمی‌فروشم،

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha