۴۵۰ هزار میلیارد ریال تعهدات تامین اجتماعی بدون برداشت از منابع بانکی پرداخت می‌شود

اراک- ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت:۴۵۰ میلیارد ریال از تعهدات سازمان تامین اجتماعی بدون برداشت از منابع بانکی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، میرهاشم موسوی عصر شنبه در آیین رونمایی از تولید نخستین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن کشور، در واحد تولیدی هپکو اراک، افزود: سازمان تامین اجتماعی ۲ تا سه سال گذشته پیش ماهانه ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیارد ریال مستمری بازنشستگان را پرداخت می کرد و هر ماه ۵۰ هزار میلیارد ریال کسری داشت.

وی ادامه داد: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ کسری نقدینگی برای پرداخت حقوق از بانک‌ها استقراض کرده‌ بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خاطر نشان کرد: ۴۴۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد ریال ماهانه توسط این سازمان حقوق و مستمری بازنشستگان پرداخت می‌شود و برای پرداخت این منابع یک ریال از بانک‌ها استقراض نمی شود.

موسوی گفت: امید است ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک‌ها به عرصه تولید اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: تبدیل منابع کشور در سال‌های گذشته اقدام غلطی بود و قدرت مالی کشور باید در حوزه تولید و صنعت هزینه شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی یکی از ظرفیت‌های کشور را تولید، معدن و معدن عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر جایگزینی معدن و صنعت معادن بجای نفت تاکیدات داشته‌اند و این مهم به اهمیت شرکت هپکو به دلیل ارتباط با این صنعت بسیار مهم افزوده‌ است.

موسوی خاطرنشان کرد: در صورتی که معادن در اقتصاد کشور جایگزین نفت شوند، تولید کنونی هپکو ناچیز بوده و باید در این خصوص برنامه های کلان تری در این شرکت دیده شود و باید در این عرصه نقش راهبردی داشته‌ باشد.

وی ادامه داد: رونمایی نخستین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن کشور در شرکت هپکو به معنی ورود به تولیدات با تناژ بالا در این شرکت است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: این سازمان به عنوان یکی از سهامداران اصلی شرکت هپکو همانند گذشته با قوت در کنار این شرکت ایستاده‌ است.

موسوی با یادآوری نامگذاری سال جاری به عنوان رشد تولید و مهار تورم خاطرنشان کرد: بسیاری از اقتصاد دانان بر این باور هستند که ارزش پول ملی به واسطه تولید محقق می شود و هر کشوری که تولید مسئله اصلی آن باشد، آن کشور ارزش پول ملی و قدرت خرید و آسایش و امنیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم و با تاکید از سوی مقام معظم رهبری، به رونق تولید در کشور توجه ویژه صورت گرفته و منابع و چرخش منابع در تامین اجتماعی نشان از آن است منابع در کشور به سمت تولید در حرکت است.

۹۵ درصد ماشین آلات بخش کشاورزی در کشور تولید می‌شود

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین گفت: ۹۵ درصد ماشین آلات بخش کشاورزی امروز در کشور تولید می‌شود و ۱۲۰ میلیارد دلار معادل ۷۰ درصد تجهیزات عسلویه داخلی سازی شده‌است

سید محمد موسوی افزود: در دولت سیزدهم ریل گذاری و تفاهمات مناسبی در حوزه صادرات انجام شده‌ است.

وی با یادآوری تفاهمات با کشورهای همسایه ادامه داد: در این حوزه ۳۵۰ میلیاد دلار ظرفیت کشورهای اورآسیا است.

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد اقتصادی هفت درصدی در بهار امسال نوید بخش آینده بسیار خوب در حوزه صادرات است به شرطی که اقتصاد کشور در حوزه خریدهای دولتی و معادن در اولویت قرار گیرد.

موسوی گفت: برای رسیدن به قله‌های رشد و ترقی راهی جز همدلی و تقسیم کار ملی وجود نداشته و این مهم باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

هفت دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن تا پایان سال جاری تولید می‌شود

مدیرعامل کارخانه هپکو اراک در این نشست گفت: بعد از سال‌ها توقف در این شرکت با همت وتلاش و مسئولان استانی، کشور و کارگران، این شرکت به چرخه تولید کار و تلاش باز گشت.

علیرضا کاظمی افزود: اولین دستگاه سنگین بیل هیدرولیکی در شرکت هپکو رونمایی شد و بر اساس برنامه زمان بندی در یکسال آینده علاوه بر تولید شده مجموعه‌های هیدرولیک مورد نیاز این دستگاه نیز تولید می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد این محصول در آینده نزدیک در داخل تولید می شود و ساخت هفت محصول تا پایان سال در دستورکار است.

مدیرعامل کارخانه هپکو اراک خاطر نشان کرد: شرکت هپکو از کوچکترین تا بزرگترین ماشین آلات را در کشور تولید می کند.

کاظمی افزود: شرکت هپکو علاوه بر ماشین آلات راهداری تجهیزات کارخانجات قند، پتروشیمی و مجموعه از امکانات و تجهیزات صنعتی کشور را تولید می کند.

شرکت هپکو پس از ۲۵ سال به سودهی رسیده‌ است
مدیر هلدینگ هپکو نیز گفت: شرکت هپکو بعد از ۲۵ سال به سود دهی رسیده و در درآمد و سود دهی رشد داشته و از تمام مسائل و مشکلات خارج شده‌ است.

حسین قربانی فرج‌آباد افزود: شرکت هپکو امروز بدهی مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی نداشته و تحویل ماشین آلات این شرکت به روز است‌.

وی واردات را از جمله مشکلات شرکت هپکو دانست و گفت: در این دولت با وجود تاکیدات رهبری معظم انقلاب، مجوز واردات سه هزار دستگاه صادر شده است.

مدیر هلدینگ شرکت هپکو اراک گفت: بخش معدن کشور در سال جاری ۱۲ میلیارد دلار صادرات داشته و در مقابل ۳۶۰ میلیون دلار واردات ماشین آلات داشته و این تجارت واگرا است.

قربانی خاطر نشان کرد: اگر شرکت هپکو امروز از بحران خارج شده با حمایت‌های گروهی مسئولان بوده‌ است.

وی افزود: سال گذشته ۴۰ میلیون درهم ارز برای خرید قطعه به شرکت هپکو اختصاص یافت که امروز به ۲ برابر افزایش یافته‌ است.

قربانی گفت: این شرکت تامین و ساخت یک هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی را برای شهرهای کوچک در دستور کار دارد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha