دستگیری ۲ مدیر صرافی متخلف در پایتخت/ زورگیر خیابان نبرد در چنگال قانون
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف فعالیت غیرمجاز ارزی و دستگیری ۲ نفر خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز یکشنبه در این خصوص گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به دستگیری فعالان غیرمجاز بازار ارز در محدوده خیابان شریعتی شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در مبارزه با اخلال گران بازار ارز مشخص شد ۲ نفر از مدیران صرافی که قبلا به دلیل فعالیت غیرمجاز ارزی پلمب شده بود، در مقابل دفتر خود مجددا اقدام به فعالیت غیرمجاز ارزی می‌کنند که ماموران آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ افشاری افزود: در بازرسی از این افراد مقادیری انواع ارز شامل مقدار ۱۱ هزار و ۴۰۷ دلار آمریکا، یک هزار و ۱۷۵ یورو، ۴۴۰ دلار استرالیا، یک هزار و ۶۰۰ کرون سوئد، ۱۴ هزار و ۵۵۰ لیر ترکیه، یک هزار و ۲۲۰ پوند انگلیس در مجموع ۳۰ هزار و ۹۷۲ واحد به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال کشف و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه مراتب را از طریق تماس تلفنی با شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ اطلاع دهند.

دستگیری زورگیر حرفه‌ای خیابان نبرد

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زورگیر و قاپ زن حرفه‌ای که با استفاده از موتورسیکلت با پلاک مخدوش، سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ رسول بهرامی، گفت: ۲۶ آذر عملیات کلانتری ۱۳۲ نبرد در حال گشت زنی در محدوده خیابان ابوذر تهران به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش دو سرنشین، مشکوک و موتورسوار را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی گفت: متهمان در همین حین با موتورسیکلت با استفاده از سلاح سرد به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان بود، مراجعه و اقدام به موبایل قاپی کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

سرهنگ بهرامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت های انتظامی، اقدام به دستگیری سارقان کردند.

وی ادامه داد: متهمان برای فرار با سلاح سرد به ماموران حمله ور شدند که با هوشمندی ماموران، ترک نشین موتورسیکلت که موبایل شهروند را به سرقت برده بود، دستگیر و راننده با موتورسیکلت متواری شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری ادامه داد: با اشاره به اینکه در بررسی سوابق بیشتر از متهم در مقر پلیس مشخص شد متهم دارای ۱۰ فقره سابقه سرقت و زورگیری است.

وی یادآور شد: شناسایی مالباختگان و دستگیری متهم متواری در دستور کار کلانتری قرار گرفته و متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.


دستگیری موبایل قاپ در محدوده کلانتری ۱۱۵ رازی

همچنین سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق جوان که با استفاده از موتورسیکلت پلاک مخدوش موبایل قاپی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی در این خصوص گفت: دوم دی ماه عملیات کلانتری ۱۱۵ رازی در حال گشت زنی در محدوده خیابان مرادی تهران به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسوار را تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار می دهند.

وی اظهار کرد: متهم در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت مردی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و تلفن همراه وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار و قانون بکارگیری سلاح، موتورسیکلت متهم متوقف شد.

سرهنگ محمدی ادامه داد: متهم برای فرار به ماموران حمله ور شده که با هوشمندی ماموران و شگردهای پلیسی متهم زمین‌گیر و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهم یک دستگاه تلفن همراه که در روز جاری سرقت کرده بود کشف شد، گفت: با انتقال متهم به مقر پلیس مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد در امر سرقت است.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه دیگر معترف شد که در این خصوص شناسایی مالباختگان در دستور کار قرار دارد.


دستگیری سارق منازل مسکونی در تهران

از سوی دیگر سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری یک سارق حرفه ای که از منازل مسکونی سرقت می‌کرد، خبر داد و گفت: این متهم در بازجویی‌ها به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ حسین مافی اظهار کرد: ۳۰ آذر ماه تیم عملیات کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان در حال گشت زنی در محدوده خیابان «چشمه» تهران بودند، به یک شخص که منازل مسکونی این محدوده را زاغ زنی می‌کرد، مشکوک و شخص را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی  ادامه داد: شخص اقدام به ورود به یکی از منازل کرده که پس از دیدن گشت پلیس سعی در پنهان کردن خود از دید پلیس را داشت که ماموران کلانتری در یک عملیات منسجم و شگردهای پلیسی موفق به دستگیری سارق شدند که در بررسی‌های اولیه از متهم ابزار و ادوات سرقت و همچین طلا و بدلیجات به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ مافی با اشاره به سوابق متهم دستگیر شده در امر سرقت تاکید کرد: متهم دارای سوابق متعدد سرقت بوده و طی بازجویی‌های اولیه از متهم وی به ۱۰ فقره سرقت مشابه در همان محل اعتراف کرد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران افزود: متهم همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد و شناسایی مالباختگان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha