مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه برگرفته از مکتب عاشوراست

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه برگرفته از مکتب عاشوراست، بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری برای کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، "محمدسبحان حسنی" روز یکشنبه در آیین اختتامیه مهرواره ملی فرهنگی هنری و ادبی "بچه‌های اربعین" در این استان، اظهار کرد: زندگی کودکان و نوجوانان امروز، برگرفته از نهضت امام حسین(ع ) برای مقابله با ظلم و ستم است.

وی مکتب عاشورا را یک مکتب انسان‌ساز و ظلم ستیز عنوان کرد و افزود: مهرواره‌هایی نظیر مهرواره ملی فرهنگی هنری و ادبی بچه‌های اربعین موجب معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان از اربعین شده است.

حسنی با اشاره به اینکه استان ایلام در مسیر زائران عتبات عالیات است و هر ساله مردم این استان افتخار خادمی زوار عتبات عالیات را دارند، تصریح کرد: در برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی، باید علاوه بر پرداختن به ابعاد معنوی و فرهنگی آن، زمینه انتقال این فرهنگ به کودکان و نوجوانان فراهم شود و دستگاه‌های فرهنگی در این راستا مسئولیت خطیری برعهده دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید اجرای فعالیت‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری برای کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه آشنا کردن این قشر با مکتب انسان‌ساز امام حسین (ع) را برعهده دارند.

وی هدف قیام امام حسین (ع) را مبارزه با ظلم و ستم و فساد و حمایت از مظلومان و ندای حق‌گویان ذکر کرد و گفت: مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی برگرفته از مکتب عاشورا است.

مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه برگرفته از مکتب عاشوراست

حسنی تصریح کرد: این حرکت تقابلی (حق علیه باطل) همچنان وجود دارد که مصادق بارز آن، امروز در سرزمین فلسطین و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی با حمایت و کمک جبهه استکبار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به کشتار بی‌رحمانه خردسالان، کودکان و نوجوانان غزه‌ و هراس آنان از اخلاص این کودکان، یادآورشد: براساس پیش‌بینی صهیونیست‌ها، این خردسالان، کودکان و نوجوانان که تفکر آنان برگرفته از آیات قرآن کریم، نهضت عاشورا و اندیشه امام حسین (ع)‌ است در آینده در مقابل آنان قاطعانه ایستادگی می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه استان میزبان بخش ادبی مهرواره ملی «بچه های اربعین» است، ابراز کرد: مهرواره بچه‌های اربعین به همت و ابتکار ستاد کشوری اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی در میان ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار شده است.

"فاطمه رستگار" افزود: بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان برای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا به ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان و فراهم ساختن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان ازاهداف این مهرواره است.

وی تصریح کرد: استان ایلام، در بخش ادبی و در قالب های سفرنامه نویسی، داستان کوتاه و شعر میزبان برگزیدگان و تقدیرشدگان این بخش خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در مهرواره ملی فرهنگی هنری و ادبی بچه‌های اربعین، گروه‌های سنی ۹ تا ۱۱سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) آثار خود را در بخش ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی به دبیرخانه ادبی این مهرواره در استان ایلام ارسال کرده اند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش های مختلف این مهراوره ملی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha