مرزبانانی که شهادت را از حضرت فاطمه (س) مشق گرفتند

تبریز - ایرنا - شامگاه ۲۳ آذرماه و همزمان با ایام فاطمیه بود که خبر حمله تروریستی ناجوانمردانه به مقر انتظامی راسک و شهادت ۱۱ نفر از مرزبانانی که در شهادت از حضرت فاطمه (س) مشق گرفته بودند منتشر شد.

به گزارش ایرنا، این حمله بار دیگر عمق کینه‌ورزی و خصومت دشمنان را با انقلاب اسلامی و امنیت و تمامیت ارضی کشور نشان داد و ثابت کرد که دشمنان ایران اسلامی که توان رویارویی در جبهه نبرد را ندارند با توسل به اقدامات تروریستی و ناجوانمردانه، سعی در رسیدن به اهداف شوم خود دارند غافل از اینکه مردم ایران، بارها در این زمینه امتحان خود را پس داده اند و هیچ گاه فریب توطئه های دشمنان نمی خورند و امید خود را از دست نخواهند داد.

در مراسمی که روز یکشنبه از سوی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در مسجد جامع تبریز برگزار شد یاد این شهدای والامقام گرامی داشته و بار دیگر بر تدوام راه شهدا تاکید شد.

این مراسم که با حضور پیکر مطهر شهید گمنامی که در عملیات محرم در منطقه شرهانی به فیض شهادت نایل شده بود برگزار شد و حال و هوای معنوی شهادت در راه دفاع از میهن اسلامی و دفاع از مرزهای جغرافیایی داشت و اقشار مختلف مردم تبریز و مسئولان و مدیران استانی با حضور در این مراسم، نشان دادند که عهد و پیمان شان با شهدا هیچ گاه گسسته نخواهد شد.

مرزبانانی که در شهادت از حضرت فاطمه (س) مشق گرفتند

طراحان حادثه تروریستی راسک، از قدرت و صلابت ایران در هراسند

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی که سخنران این مراسم معنوی بود با تسلیت شهادت یازده نفر از پرسنل نیروی انتطامی در حادثه تروریستی راسک، گفت: طراحان پشت صحنه این واقعه تلخ، از قدرت، پیشرفت و صلابت نظام جمهوری اسلامی در هراسند و برای شکستن این صلابت، دست به هرکاری می زنند.

حجت الاسلام « سیدعلی فقیه » ادامه داد: می دانیم که پشت صحنه این حادثه، سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای متخاصم مخفی شده اند و صحنه گردان واقعی آنها هستند که با استفاده از گروه های افراطی که در منطقه حضور دارند و تغذیه اطلاعاتی و تسلیحاتی آنها، تلاش در ضربه زدن به امنیت کشور دارند.

وی افزود: از مسئولان انتظار داریم با عوامل درونی و بیرونی این حادثه به طور جدی برخورد شود و تنها نسخه شفابخش این حادثه جلوگیری از تکرار آن است و این کمترین انتظار است.

فقیه ادامه داد: البته تلاش های مردم و نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای جغرافیایی و صیانت فکری قابل قدردانی است مرزهایی که همواره مورد تهدید و هدف دشمن بوده و دشمن از هر فرصتی برای نفوذ و ضربه زدن به این مرزها، استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه مسلح شدن به علم و دانش روز در دفاع از این مرزها، ضروری است، گفت: شهدای راسک نشان دادند که برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی، مصمم هستند و به رغم تهدیدات بسیار دشمنان؛ هیچ گاه از وظیفه مقدس خود دست نخواهند برداشت.

فقیه اضافه کرد: ایران اسلامی سرشار از قهرمانان بصیر و آگاهی است که در تولید و افزایش امنیت، سر از پا نمی شناسند و هر لحظه آماده دفاع از مرزهای این سرزمین هستند.

وی ادامه داد: شهدا با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) که زمانی با حضورش و زمانی با فدای جانش از امامت و ولایت محافظت کرد، در راسک با فداکردن جان خود، راه مادرشان را ادامه دادند و این اطمینان خاطر را به مردم دادند که خیالشان از بابت امنیت مرزها، مطمئن باشد.

وی بیان کرد: دل ملتی که سربازش در عمل به فرامین رهبری مصمم و مسلح باشد در برابر دشمنان نخواهد لرزید.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: به این نقطه رسیده ایم که هیچ کسی جرات جسارت و تعدی به جمهوری اسلامی را ندارد و البته این هزینه و بهایی دارد که باید پرداخت و سختی ها را باید تحمل کرد.

فقیه به گستردگی فعالیت فراجا اشاره کرد و گفت: حفظ امنیت، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و ایجاد نظم و امنیت کار ساده ای نیست و مردم به طور یقین قدردان این زحمات هستند و در مراسم تشییع شهدا این موضوع را نشان دادند.

وی همچنین از مردم خواست تا با حضور در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، این پیام را به دشمنان ایران اسلامی بدهند که با هوشیاری و صلابت، به پای انقلاب ایستاده اند و هیچگاه تحت تاثیر تبلیغات نادرست و مسموم دشمنان قرار نخواهند گرفت.

مرزبانانی که در شهادت از حضرت فاطمه (س) مشق گرفتند
پیکر مطهر شهید گمنامی که در ۱۷ سالگی در عملیات محرم در منطقه شرهانی به شهادت رسید

به گزارش ایرنا، در پی حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در شامگاه ۲۳ آذرماه گذشته ۱۱ نفر به شهادت رسیدند.

در مراسمی که به این مناسبت در مسجد جامع تبریز برگزار شد اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و لشکری حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha