تولید مازاد مرغ در خراسان جنوبی توسعه صنایع فرآوری را می‌طلبد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تولید مرغ بیش از نیاز استان، توسعه صنایع فرآوری را می‌طلبد و پیگیر جذب سرمایه‌گذار هستیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز یکشنبه در دیدار سرمایه‌گذار متقاضی احداث کارخانه پودر تخم مرغ و کالباس مرغ در استان افزود: تکمیل زنجیره‌های ارزش برای تولید مازاد بر نیاز و ایجاد ارزش افزوده از دغدغه‌های ما در استان خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از قطب‌های تولید مرغ در شرق کشور است تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، پیگیری جذب سرمایه‌گذار در زمینه فرآوری محصولات طیور از اولویت‌های استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به لزوم ساماندهی تولیدات مازاد استان باید به سمت فرآوری محصولات گام برداریم.

تولید مازاد مرغ در خراسان جنوبی توسعه صنایع فرآوری را می‌طلبد

وی با اشاره به استعداد و توان بالای خراسان جنوبی در زمینه پرورش طیور تاکید کرد: توجه به موضوع تکمیل زنجیره‌های تولید و احداث واحدهای فرآوری گوشت و تخم مرغ علاوه بر حمایت از تولید پایدار در استان، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در واحدهای دیگر را به همراه دارد.

اشرفی تصریح کرد: یکی از اهداف تعیین شده در بخش کشاورزی، ایجاد ساز و کار مناسب با معیارهای فنی و علمی برای تخصیص اعتبارات کافی به بخش طیور به منظور صنعتی کردن تولید و تکمیل زنجیره‌های ارزش است.

وی گفت: رسیدن به کشاورزی دانش‌محور با هدف حفظ منابع آب و خاک و توسعه پایدار روستایی متکی بر مشارکت عمومی در راستای نیل به امنیت غذایی از برنامه‌های دولت سیزدهم است که باید در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha