۳ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 2011
کد خبر: 85331978
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تروریسم صهیونیستی؛ از مواضع ضدبشری اعلانی تا جنایات میدانی

تهران- ایرنا- ویرانی غزه و شهادت بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی از یک سو و همزمان تهدید به نسل‌کشی و حمله اتمی از سوی دیگر، نشان داد که رژیم صهیونیستی حد و مرزی برای جنگ قائل نیست و در ۷۵ روز گذشته مرزهای تروریسم و دهشت‌افکنی را جابجا کرده‌است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه با طیف گسترده‌ای از نسل‌کشی‌ها که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شده‌بود، از مرز هفتاد و پنجمین روز هم گذشت؛ نبردی نابرابر و تجاوزکارانه که تا به امروز بیش از ۲۰ هزار فلسطینی که دو سوم آن زن و کودک‌ هستند را قربانی کرده است.

تروریسم صهیونیستی در نوار غزه را می‌توان از دو منظر کلامی و میدانی مورد بررسی قرار داد. روی آشکار سکه، همان بُعد میدانی و عملیاتی است که در این مدت باعث شده در بیش از یکصد کشور جهان شاهد تظاهرات گسترده علیه رژیم باشیم. روی دیگر سکه، افراط‌گرایی و خشونت‌طلبی در کلام است که بسترساز و مقدمه تروریسم میدانی به شمار می‌رود.

مواضع ضدبشری؛ از صدور حکم مرگ تا تهدید به حمله اتمی

سران تل‌آویو به ویژه اعضای کابینه تندرو نتانیاهو با مواضع اعلانی افراطی خود در جریان جنایات غزه، مرزهای ترور و دهشت‌افکنی را جابجا کرده‌اند؛ از صدور حکم مرگ برای یکایک فلسطینی‌ها تا تهدید به استفاده از سلاح اتمی.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همزمان با پایان آتش بس و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، موضع گیری ضدانسانی داشت و خواستار نابودی کامل نوار غزه، حماس و اشغال کامل این منطقه و پرهیز از هر گونه توافق و امتیازدهی شد.

بن گویر در این موضع گیری آپارتایدی خود گفت: باید غزه را در هم کوبیده و حماس را نابود کنیم و بدون توافق و معامله و امتیازی به غزه بازگردیم!

تروریسم صهیونیستی؛ از مواضع ضدبشری اعلانی تا جنایات میدانی

اظهارات نفرت آمیز و ضدانسانی در تل آویو علیه فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد و به تازگی (اواخر آذرماه) «زوی یحزقلی»، تحلیلگر سیاسی اسراییلی در شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم در سخنانی تاکید کرد که باید ضربه‌ای سخت و قاطع وارد می‌کردیم و در روز اول جنگ ۱۰۰ فلسطینی را به قتل می‌رساندیم و پس از آن به سمت آتش‌بس و مبادله اسرا پیش می‌رفتیم.

کمی به عقب برگردیم، وقتی که حدود یک ماه از آغاز جنایات رژیم می‌گذشت، «تالی گوتلیب» از اعضای حزب لیکود گفت که «قبل از آنکه دیر شود باید از سلاح هسته‌ای استفاده کرد.»

علاوه بر او، برخی مقام های صهیونیستی از جمله «یتسحاق کرویزر» از حزب «اُتزما یهودیت» (قدرت یهود) در کنست در گفت و گو با «رادیو ارتش» صهیونیستی گفته بود: نوار غزه را باید با خاک یکسان و برای همه مردم غزه حکم مرگ صادر کرد. باید نوار غزه را از صحنه روزگار محو کنیم، هیچ بی گناهی در آنجا وجود ندارد»

با وجود این، یکی از اظهاراتی که بسیار رسانه‌ای و برای تل‌آویو جنجال آفرین شد، سخنان «عمیخای الیاهو» وزیر به اصطلاح میراث رژیم صهیونیستی و عضو حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست «ایتمار بن‌گویر» بود. وی در برنامه ای تلویزیونی گفت که انداختن بمب اتم در غزه یکی از گزینه‌های ارتش است!

به دنبال این اظهارات و به دنبال افزایش فشارها و واکنش نتانیاهو، الیاهو که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت. با وجود این، روزنامه «هاآرتص» در گزارشی فاش کرد که اظهارات الیاهو در زمینه استفاده از بمب اتمی علیه نوار غزه به عنوان یکی از گزینه‌های مقابله با این منطقه، گاف نبوده بلکه در چارچوب برنامه‌ها و رویکردهای کابینه نتانیاهو قرار دارد.

ادعای وزیر میراث رژیم صهیونیستی درباره احتمال استفاده از بمب اتمی علیه غزه با در نظر داشتن واقعیت گستاخی این رژیم دارای سلاح اتمی علیه قوانین بین‌المللی زنگ خطر را نه ‌تنها برای غزه، بلکه برای جهان به صدا درآورد.

ترور و جنایت صهیونیست‌ها در میدان

همزمان با مواضع اعلانی افراطی سران تل‌آویو به ویژه اعضای کابینه تندرو نتانیاهو در جریان جنایات غزه، جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در این جنگ که بیش از بیش از ۲۰ هزار قربانی برجای گذاشته‌است، خود مصداق بارز تروریسم است.

حدود یک ماه از جنگ می‌گذشت که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که ارتش اسرائیل بیش از ۱۰ هزار بمب را بر سر مردم غزه ریخته است.

میانه آذرماه هم وزارت کشور غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان ساکن در اردوگاه جبالیا از ۶ بمب یک تنی برای ویرانی کامل این منطقه استفاده کرده‌است. این وزارتخانه افزود: منطقه موردنظر بیشترین تراکم جمعیتی فلسطینیان ساکن در اردوگاه جبالیا را دارا بوده‌ و به همین دلیل هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌است.

تروریسم صهیونیستی؛ از مواضع ضدبشری اعلانی تا جنایات میدانی

لازم به ذکر است فسفر سفید ماده‌ای هوا سوز است که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد، شروع به سوختن می‌کند و دود سفیدی دارد. این ماده با آب خاموش نمی‌شود و همچنان در دل آب می‌سوزد. اگر این ماده روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن وی را می‌سوزاند و هرگز خاموش نمی‌شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند.

آن طور که کارشناسان می‌گویند، میزان بمباران رژیم صهیونیستی تنها در یک هفته، از میزان بمباران افغانستان در طول سال‌های اشغالگری آمریکا بیش‌تر بوده‌است.

به تازگی روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به هم‌سنجی و مقایسه کشتار آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان و نیز رژیم صهیونیستی در غزه پرداخته و نتیجه گرفته‌است «جنایتی که آمریکا در طول ۲۰ سال انجام داد، اسرائیل در کمتر از ۲ ماه رقم زده‌است.»

همچنین قدرت بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با دو برابر قدرت «بمب هسته‌ای پسر کوچک» (علیه هیروشیما) برابری می‌کند. مقدار ماده منفجره به کار برده شده در حملات صهیونیست‌ها، معادل ۱۰ کیلوگرم ماده منفجره برای هر فلسطینی ساکن نوار غزه است.

جنگ غزه اوج تندروی صهیونیست‌ها را در سطوح لسانی و میدانی به تصویر کشید در حالی که همواره این ترور و نسل‌کشی فلسطینی‌ها از سوی تل‌آویو طی ۷۵ سال گذشته وجود داشته‌است. به طوری که پیشتر بسیاری از صاحبنظران، عملکرد رژیم را در قبال مردم فلسطین با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی مقایسه می‌کردند.

همان گونه که «نعیم جینه»، فعال و مبارز سابق علیه نظام آپارتاید و تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی در مقاله‌ای به مقایسه تبعیض و نژادپرستی در آفریقای جنوبی و فلسطین اشغالی پرداخته و این گونه نتیجه‌گیری کرده‌است که تبعیض نژادی علیه فلسطینیان «بسیار بدتر» از دوران نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha