۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴
کد خبر: 85332020
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان آستارایی شخم زمستانه را جدی بگیرند

آستارا - ایرنا - معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان آستارا گفت: کشاورزان آستارایی نسبت به شخم زمستانی زمین های خود اهتمام کنند تا از آب های سطحی و بارش‌ها استفاده بهتری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرم زادگان روز یکشنبه در جلسه حفاظت از منابع آبی شهرستان آستارا اظهار کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش بارش ها نسبت سال های گذشته باید مدیریت درستی در بهره وری و استفاده از آب های سطحی و زیر سطحی صورت گیرد تا در تابستان به مشکل برنخوریم.

وی افزود: یکی از راه های استفاده درست از منابع آبی در سطح شهرستان شخم زمستانه است که اگر به موقع صورت گیرد هم از آب های سطحی استفاده مطلوب می شود و هم کشاورزان می توانند نشاء زود هنگام را انجام داده تا در تابستان با کمبود آب مواجه نشویم.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان آستارا ادامه داد: این شهرستان سه هزار و ۲۰۰ هکتار ارازی کشاورزی دارد که باید آماده کاشت شود و لازمه این اقدام استفاده از آب مناسب است.

وی گفت: در آستارا ۲۱۱ پهنه آبی، ۱۱ رودخانه و ۲۶ حلقه چاه وجود دارد که در صورت انجام اقدامات درست و به موقع مسئولان و کشاورزان می توانند از آن برای آبیاری کشاورزی استفاده کنند.

کرم زادگان تصریح کرد: در سیل شهریور ماه امسال تعدادی از نهرها دچار مشکل شدند که پیمانکاران برای اصلاح و آماده سازی آنها برای آبگیری و هدایت درست آب مشغول فعالیتند و حفاظت از آب های سطحی و زیرسطحی شهرستان از اهم وظایف ما می باشد.

وی تاکید کرد: برنج و کیوی که در سطح شهرستان به صورت ویژه کشت می شود از محصولات مهم کشاورزی و باغی آستارا به شمار می رود و برای کشور ارز آوری هم دارد از این‌رو باید فضای مناسبی برای کشت آنها به وجود آورده و به اقتصاد کشاورزان و کشور کمک نماییم.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: بسیاری از انهار شهرستان لایروبی شده و بعضی دیگر به دلیل نبود منابع در دست اقدام است که امیدواریم با تزریق منابع مالی مابقی نیز سریعتر لایروبی و آبگیری مناسب شوند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی می باشد که فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha