۲۱ کیلومتر حفاری پروژه فیبر نوری در پلدختر انجام شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۲۱ کیلومتر حفاری پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر پلدختر به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی صارمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه فیبر نوری پلدختر اظهار داشت: ۲۱ کیلومتر حفاری و داکت گذاری در اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر پلدختر به اتمام رسید و بزودی عملیات فیبرگذاری و اتصال بستر ایجاده شده به شبکه زیر ساخت استان انجام می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت اپراتور آسیاتک در این طرح افزود: سرویس اینترنت پر سرعت بر بستر فیبر نوری از طریق اپراتور مربوطه در دسترس تمامی کسب و کارها و همشهریان شهر پلدختر قرار خواهد گرفت .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد: این پروژه از اولویت های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و هم اکنون در ۶ شهر استان در حال اجراست که حفاری در شهر دورود به میزان ۵۰ و پلدختر ۲۱ کیلومتر به پایان رسیده و واگذاری سرویس اینترنت پر سرعت بر این بستر آغاز می شود.

۲۱ کیلومتر حفاری پروژه فیبر نوری در پلدختر انجام شد

صارمی یادآور شد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها به منظور توسعه زیر ساخت ها و توازن در شبکه ثابت و همراه ، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای ایرانسل و آسیاتک، برنامه ریزی برای توسعه شبکه فیبر نوری شهری به طول ۷۲۰ کیلومتر را ابلاغ کرده و این طرح در ۶ شهر الیگودرز، ازنا، دورود، الشتر، پلدختر و خرم آباد در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه در کل استان مجوز حفاری ۶۸۵ کیلومتر از شهرداری های استان اخذ شده است، اضافه کرد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha