دولت سیزدهم وتحول در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد؛۶۳۴ معلم جذب شد

یاسوج- ایرنا- آموزش و پرورش به عنوان زیر بنایی ترین نهاد در جامعه، شرط اصلی و تردیدناپذیر توسعه همه جانبه کشور است، یکی از سیاست های دولت مردمی ایران قوی حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش بوده و در این خصوص گام های مطلوبی در رفع دغدغه همیشگی معلمان در سه حوزه رتبه بندی و حقوق، بیمه و رفع کمبود نیرو برداشته شده است و طلسم عقب ماندگی ها شکسته شده است.

به گزارش ایرنا، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اولویت قرار گرفته است چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان خوب فرمودند که چاره ای جز برنامه ریزی برای آموزش و پرورش و جایگاه معلم در سطح جامعه نداریم.

آموزش و پرورش، سرمایه نسل امروز و آینده است و مشخص کننده مسیر انسان ها به طرف تعالی است، شاخصه ای که مانع از ورود به بیراهه می شود و بطور کلی زیربنای حرکت آفرینی و تحول و تثبیت اخلاق در جامعه به شمار می رود.

مسئولان باید با بهره گیری از امکانات این مسیر را به درستی علامت گذاری کرده و برای مخاطبین تبیین و با همه توان برای تحقق برنامه ها به منظور نیل به مقصد تلاش کنند.

اجرای نظام رتبه بندی؛ بزرگترین طرح آموزشی دولت سیزدهم

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز یاسوج، در خصوص اقدام های عملی دولت برای حمایت از فرهنگیان، گفت: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اقدامات تحولی جدی را انجام داده اس که در این میان رتبه بندی معلمان بزرگترین طرح آموزشی دولت سیزدهم محسوب می شود.

ایمان سبحانی نژاد افزود: به گونه ای که ۴۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد و اکنون در این استان چیزی به عنوان حداقل حقوق وجود ندارد و معیشت و منزلت معلمان به طور ملموسی ارتقا یافته است.

وی تاکید کرد: هر چند اجرای طرح رتبه بندی معلمان بار مالی زیادی داشت اما دولت سیزدهم به خوبی توانست این مهم را عملیاتی کند.

۳۸۶ مرکز در استان طرف قرارداد بیمه هستند

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب درباره توجه به معیشت و سلامت فرهنگیان و دغدغه و تلاش‌های وزیر آموزش‌ و پرورش در این زمینه و همچنین با هدف افزایش تعهدات و توسعه پوشش بیمه‌ای فرهنگیان، تفاهم‌نامه امور بیمه‌ای وزارت آموزش‌ و پرورش با شرکت بیمه دانا به امضا رسید.

دولت سیزدهم وتحول در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد؛۶۳۴ معلم جذب شد

سبحانی نژاد عنوان کرد: سال ها بود که روش بیمه تکمیلی فرهنگیان مورد رضایت فرهنگیان نبود و همیشه دغدغه سلامت و درمان خود را داشتند.

وی ادامه داد: ۳۸۶ مرکز درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در این رابطه با بیمه دانا عقد قرارداد داشته اند و فرهنگیان می توانند به آن ها مراجعه داشته باشند.

۶۳۴ معلم در استان جذب شد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رویکرد جذب معلم در نهاد آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تحولی شده است و در این رویکرد بر تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اصرار وجود دارد و استفاده از ماده ۲۸ نیز به جهت کمبود نیروی معلم در دستور کار قرار گرفته است.

سبحانی نژاد تصریح کرد: معلمان به صورت حرفه ای و تخصصی متناسب با مقطع تدریس در آزمون ها انتخاب می شوند و فرآیند مصاحبه از آن ها به دقت انجام می شود.

وی تاکید کرد: سونامی بازنشستگان در کشور و به تبع آن در استان در سال های ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ به صدا درآمده است و موفق شده ایم بخش زیادی از کمبود تعداد معلمان در استان را توسط ماده ۲۸ جبران کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۶۳۴ معلم برای تدریس در مدارس استان طی ۲ سال گذشته تاکنون با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ جذب شده اند.

سبحانی نژاد عنوان کرد: احکام تمامی معلمانی که از طریق ماده ۲۸ جذب شده اند در استان صادر شده است ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش حقوق در آذرماه برای آن ها اعمال شده است.

وی اضافه کرد: احکام رتبه بندی معلمان معترض در کهگیلویه و بویراحمد نیز با حقوق آذرماه امسال پرداخت شد.

پس از ۶ سال وقفه؛ توزیع شیر برای دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی

توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی در آغاز سال تحصیلی جدید از سوی رئیس جمهور وعده آن داده شدو قرار است از اوایل هفته آینده و در همه مناطق ۱۳ گانه کهگیلویه وبویراحمد ۲ روز در هفته این تغذیه مناسب پروتئینی بین دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی شهری و روستایی توزیع شود.

امسال سال تحصیلی دانش‌آموزان با خبر خوش توزیع شیر در مدارس آغاز شد و طبق وعده رئیس جمهور قرار شد پس از چند سال وقفه شیر رایگان در مدارس دولتی ابتدایی استان های مختلف کشور توزیع شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز یاسوج، در خصوص جزئیات این طرح، گفت: بحث تامین و توزیع شیر رایگان در مدارس کشور با دستور و فرمان آیت الله ابراهیم رئیسی دنبال شد و به سازمان های غذا و دارو، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و بازرسی ماموریت داده شد تا موضوع را به خوبی دنبال بکنند.

ایمان سبحانی نژاد ادامه داد: در پی آن کارگروه فنی توزیع شیر رایگان در مدارس استان در استانداری با چندین دستور کار برگزار شد و مصوبات مطلوبی داشت و حتی مرحله عقد قرارداد با کارخانه تولید شیر استان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: پس از ۶ سال وقفه در توزیع شیر مدارس این استان، روز شنبه توزیع شیر رایگان در یک هزار و ۷۰۰مدارس ابتدایی استان آغاز خواهد شد.

سبحانی نژاد اظهار کرد: تعداد ۷۸ هزار دانش آموز ابتدایی و پرسنل آن ها جامعه تحت پوشش این مهم هستند که به صورت ۲ روز در هفته شیر به صورت رایگان بین آن ها توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح توزیع شیر برای مدارس استان است که در بیش از ۵۰ نوبت تا اردیبهشت ماه میان دانش آموزان توزیع خواهد شد.

تحول در فضای آموزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد

یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم برای توسعه ورزش دانش‌آموزی اجرای طرح شهید سلیمانی بوده که معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می گوید در این خصوص ۶۸ طرح سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای مناسب ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب تاکنون تنها ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده که طی یک سال اخیر به ۸۴ هزار متر مربع رسیده است یعنی رشدی بیش از یک و نیم برابری داشته است.

سبحانی نژاد تاکید کرد: از ۴۲ طرح که مربوط به چمن مصنوعی بود، ۳۷ طرح اجرایی شده و آهن آلات هشت سالن دارای سقف بلند، خریداری شده است و ۹ سالن ورزشی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۰ درصد آماده شده است.

وی ابراز کرد: در طرح مشارکت های نفت ۳۳ چمن مصنوعی درون مدرسه ای در سال تحصیلی جاری در استان بهره برداری شد.

تصویب ۹هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای حوزه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد

سبحانی نژاد گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر دور دوم رئیس جمهور به این استان، برای حوزه آموزش و پرورش و در قالب فصل آموزش مصوب شد که با تخصیص به موقع می تواند بسیاری از مشکلات این بخش مهم در استان به ویژه در زمینه تجهیزات و ایمن سازی مدارس را حل کند.

وی بیان کرد: جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان در دستور کار قرار گرفت و ۸۰ درصد این مدارس در استان جمع آوری شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اینک خوابگاه های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

سبحانی نژاد عنوان کرد: بنا داریم تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یاسوج افزایش یابند و از ۲۶۷ نفر به ۶۰۰ نفر برسند.

۳۶۰ نفر معلم برای سال آینده در هنرستانهای فنی و حرفه ای و شبانه روزی و غیره اعلام نیاز شده است.

خبرگزاری ایرنا همکاری مطلوبی با آموزش و پرورش استان دارد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جایگاه خبرگزاری ایرنا و رسمیت آن بر کسی پوشیده نیست، خبرنگاران این خبرگزاری در استان می توانند مشکلات و نقاط قوت حوزه آموزش و پرورش استان را به خوبی منعکس کنند.

وی ادامه داد: این خبرگزاری تعامل بسیار مطلوبی با حوزه آموزش و پرورش دارد و در این دولت به خوبی توانسته خدمات نظام را به رشته تحریر دربیاورد.

به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۸۳ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار و ۳۰۸ نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha