کاهش ترافیک در پهناورترین منطقه پایتخت/ نصب مخازن جدید جمع‌آوری زباله در غرب تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه چهار از کاهش ترافیک در پهناورترین منطقه پایتخت خبر داد و گفت: در این راستا جانمایی و نصب علائم و تابلوهای ترافیکی، رصد تابلوهای هدایت مسیر و علائم ترافیکی بطور مستمر، جلوگیری از سردرگمی و اتلاف وقت شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آنان با تجهیز تابلوها انجام شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه چهار، علی اصغر کمالی زاده روز دوشنبه با اشاره به گستردگی گذرگاه‌ها و معابر و اهمیت ویژه رسیدگی به تابلوها و علائم ترافیکی موجود افزود: در بازدیدهای میدانی انجام شده و هماهنگی با پلیس راهور منطقه، با هدف افزایش ایمنی و روان سازی ترافیک و استانداردسازی و ایمن سازی خیابان‌ها نسبت به جانمایی و نصب تابلوهای ترافیکی در نقاط مورد نیاز اقدام شده است.

وی ادامه داد: از همین رو و در طول یک سال گذشته بیش از ۲۱۶ متر مربع تابلوی هدایت مسیر نصب و بیش از ۵۶۰ تابلو انتظامی و اخباری تعویض و نوسازی شد همچنین در ادامه این عملیات تعمیر سرپناه‌ها، تعویض شیشه و استیکر، نقشه و روشنایی و رنگ آمیزی تعداد ۳۴۷ ایستگاه، نصب علائم ترافیکی اخباری و هشداری، آشکار سازی سرعتکاه، نصب گل میخ، رنگ آمیزی جداول در جهت بهبود بخشیدن به تردد و ایمنی در رفت و آمد به سرانجام رسید.

شهردار منطقه چهار اظهار کرد: توسعه شبکه حمل و نقل پاک، تکمیل مترو، خطوط اتوبوس از جمله برنامه‌های دیگر حوزه حمل و نقل و ترافیک این منطقه است که در سال گذشته اقدامات خوبی را در بزرگراه‌ها، معابر اصلی و فرعی این منطقه به ارمغان آورده است.

کاهش ترافیک در پهناورترین منطقه پایتخت/ نصب مخازن جدید جمع‌آوری زباله در غرب تهران

نصب مخازن جدید جمع‌آوری زباله در غرب تهران

شهردار منطقه پنج نیز از نصب مخازن جدید جمع آوری زباله خبر داد و گفت: این منطقه دارای چهار هزار و ۵۰۰ مخزن جمع‌آوری زباله هستیم که به همین میزان نیز زیرمخزنی‌هایی تعبیه شده که طی این سال‌ها به دلایل متعدد دچار فرسودگی و آسیب دیدگی‌هایی شده و عملا فرآیند جمع‌آوری زباله و پاکیزگی شهر را با اختلال روبرو کرده است.

احسان شریفی افزود: با بهره‌گیری دقیق از سیستم داده کاوی سامانه ۱۳۷ پلاس با رویکرد تحلیلی می‌شود به اطلاعات دقیقی از پیام‌های شهروندان در گروه موضوع مخزن و زباله پی برد.

به گفته وی، وجود حدود ۱۳ هزار پیام در این گروه موضوع طی ۹ ماه و عمدتا در آدرس‌هایی که مخازن و زیرمخزنی‌ها نصب هستند نشان دهنده ضرورت انکارناپذیر بازنگری و بازطراحی این موضوع است تا رضایتمندی شهروندان حاصل شود.

وی با تشریح ضرورت اصلاح وضع موجود در مخازن و زیرمخزنی‌ها گفت: هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداشت مخازن در وضع موجود، نارضایتی شهروندان و پاکبانان، اشکال در نظافت مخازن و زیرمخزنی‌ها در شرایط موجود و افزایش جانوران موذی بویژه موش در شرایط فعلی بر ضرورت این فعالیت افزوده و منجر به بروز آسیب‌هایی نظیر آسیب دیدن زیرمخزنی‌های غیرهمسطح، سختی جابه جایی مخازن بدلیل سنگینی آن از زیر مخزنی‌های فعلی، اختلاف سطح موجب شکسته شدن چرخ‌ها و حتی آسیب دیدن به بدنه مخازن شده است.

وی یادآور شد: جاگذاری مخازن پس از تخلیه با دشواری جدی روبرو است مسیر درستی برای جمع‌آوری و هدایت شیرابه‌ها عمدتا وجود ندارد لذا مخازن به حالت اسید زده هستند ضمن اینکه وضعیت فعلی عمدتا موجود نارضایتی کارگران و شهروندان شده است.

شریفی ادامه داد: با مطالعات دقیق صورت گرفته و بررسی‌های کارشناسی با هدف صرفه جویی در هزینه‌ها و استفاده از سبک‌های نوآورانه و بررسی نمونه‌های قبلی و فعلی به این نتایج رسیدیم که استفاده از تایل بتنی و کف پوش هر مترمربع حدود پنج میلیون تومان، سنگ بالای هر متر مربع حدود ۱۰ میلیون تومان و از طریق موزاییک که پیشنهاد فعلی است حدود ۲ تا ۵.۲ میلیون تومان برآورد هزینه‌ها است.

به گفته وی، این اقدامات در استحکام، کنترل شیرابه‌ها، سادگی در شستشو، کاهش حیوانات موذی و سهولت در جابجایی مخازن، روش سوم که استفاده از موزاییک در احداث زیر مخزنی هاست پیشنهاد شد که در شرایط مطلوب و در صورت عملیاتی شدن احداث و بازنمایی و بازسازی مخازن و زیر مخزنی‌ها کاهش منابع مصروف و صرفه‌جویی و در عین حال افزایش کیفیت و بهره‌وری از مخازن و زیرمخزنی‌ها نیز راه به همراه خواهد داشت.

کاهش ترافیک در پهناورترین منطقه پایتخت/ نصب مخازن جدید جمع‌آوری زباله در غرب تهران

بوستان نهج البلاغه به جایگاه شارژ خودروهای برقی تجهیز شد

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۲ از فراهم شدن نخستین جایگاه شارژ خودروهای برقی در بوستان نهج البلاغه با هدف توسعه حمل و نقل برقی و مقابله با آلودگی زیست محیطی خبر داد.

محمد حسین کریمی گفت: این ایستگاه اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی در منطقه ۲ است که با هدف توسعه حمل و نقل برقی و مقابله با آلودگی زیست محیطی احداث و به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات زیست محیطی شهر تهران برقی سازی در حمل و نقل را از جمله راهکارهای کاهش اثرات مصرف سوخت‌های فسیلی عنوان کرد و افزود: برقی سازی نیازمند زیرساخت‌های مناسب است تا امکان استفاده از خودروهای برقی فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha