پیکر ایثارگر اردبیلی برای اهدای عضو به تهران اعزام شد

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل از اعزام پیکر هجدهمین ایثارگر از این استان جهت اهدای عضو به تهران خبر داد.

دکتر رامین نسیمی دوست دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زنده‌یاد فرهاد سلیمانی ۵۴ ساله ، اهل و ساکن روستای قوشه سفلی شهرستان مشگین‌شهر از چندی پیش در بخش آی سی یو بیمارستان ولیعصر بستری شده بود.

وی ادامه داد: این بیمار برغم مراقبت‌های درمانی و وجود علایم مرگ مغزی به بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل اعزام و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

وی افزود: استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

وی گفت: در این راستا بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده و بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ، تاکنون برای ۱۱ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو صادر شده است.

به گفته دکتر علی محمدیان اردی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، زیرساخت اهدای عضو در این استان وجود ندارد و پیکرهای بیماران برای تشریح اعضا به تهران منتقل می‌شود و جا دارد امکانات لازم برای این کار در خود استان فراهم شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha