اعضای بدن سه ایثارگر از استان اردبیل به بیماران نیازمند اهدا شد

اردبیل - ایرنا - اعضای بدن سه ایثارگر از استان اردبیل با رضایت خانواده آنها در تهران اهدا شده و جانی دوباره به بیماران نیازمند بخشید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با اقدام خیرخواهانه و نوع‌دوستانه خانواده اعضای بدن مهرداد نورزاد اهل شهرستان بیله‌سوار که به دنبال خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده و در بیمارستان سینای تهران بستری بود، به نیازمندان اهدا شد.

همچنین بنا به این گزارش، نسوج بدن ابراهیم امانی از اهالی روستای قره‌قیه مشگین‌شهر ساکن شهرستان کرج که به دنبال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن دچار مرگ مغزی شده بود، در مرکز تحقیقات بافت پزشکی قانونی تهران به بیماران نیازمند اهدا شد.

بر اساس این گزارش ، اعضای بدن مهدی مولایی اهل شهرستان مشگین‌شهر و ساکن شهرستان شهریار که به دنبال تصادف در بیمارستان فیروزگر تهران بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، با اقدام نوع‌دوستانه خانواده وی به افراد نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایرنا، حدود سه ماه پیش دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با ارسال تقدیرنامه‌ای، رشد و توسعه پیوند اعضا از موارد مرگ مغزی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم، اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور خوانده و استان اردبیل را در این امر پیشتاز اعلام کرد.

به گفته وی، شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جامعه (پی.ام.پی) در استان اردبیل طی ۶ ماه اول سال گذشته و سال جاری از ۱۱.۶ به ۲۱.۴۹ افزایش یافته و این استان در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

وی این افتخار و اقتدار را مدیون فعالیت‌های پیگیر و مستمر به همراه روحیه تلاشگر و جهادی گسترده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و نتیجه دانش، تخصص و حمایت‌های ارزنده خادمان سلامت و بهداشت استان در ارتقای فرهنگ اهدای عضو دانست.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از زحمات و پشتکار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تیم اجرایی در واحد شناسایی و فراهم‌آوری این دانشگاه افزود: نتایج این زحمات و فعالیت‌ها را می‌توان در رویش زندگی در کالبد رنجور بیمارانی مشاهده کرد که پس از دوران مشقت‌بار، زندگی دوباره یافته و در آرامش نفس‌های آسوده و باطراوت را تجربه می‌کنند.

امسال تعداد اهدای عضو در استان اردبیل به ۲۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha