۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبر: 85315804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر ایثارگر اردبیلی برای اهدای عضو به تهران اعزام شد

اردبیل - ایرنا - پیکر هفدهمین ایثارگر از استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل روز جمعه با اعلام این خبر گفت: زنده‌یاد مرتضی میرزایی ۴۱ ساله، اهل و ساکن شهرستان مشگین شهر در بخش ICU بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری شده بود.

دکتر رامین نسیمی دوست ادامه داد: برغم مراقبت‌های درمانی و وجود علایم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان روز جمعه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۲ جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

وی اظهار کرد: استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

اهدای عضو فرد مرگ مغزی در ایران به‌طور رایگان انجام و اگر فرد دچار مرگ مغزی در بیمارستان دولتی بستری شده باشد، هزینه‌های بیمارستان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha