۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85333625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹ درصد حریق اماکن تجاری در اصفهان بر اثر اتصالی برق رخ داده است

اصفهان- ایرنا - سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: طبق گزارش ۹ ماهه سازمان آتش‌نشانی، ۴۹ درصد حریق در اماکن تجاری اصفهان بر اثر اتصالی برق رخ داده است.

سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حوادث فوق دقت نظر کسبه جهت اقدامات ایمنی و حفاظت اتصالات الکترونیک، عایق کاری، نصب فیوز مناسب، توجه به سیستم ارت، کلید محافظ جان و بررسی دوره‌ای بیشتر را می‌طلبد.
وی گفت: ۱۴ درصد از آتش سوزی ها نیز حاصل انباشت دود در دوکش‌ها بوده است که کسبه باید اهتمام بیشتری در نظافت دودکش‌ها داشته باشند.

امید باقری اضافه کرد: ۳۵ درصد کل حریق‌های اماکن تجاری مربوط به رستوران‌ها، طباخی‌ها و فست فودی‌ها بوده که لزوم نظافت دوره‌ای هواکش و دودکش را در این صنوف بیشتر می‌کند.
وی بیان داشت: ۱۱ درصد حریق‌های اماکن تجاری نیز حاصل افتادن مواد اشتعال‌زا همچون زغال و سیگار بر روی سایر مواد بوده است و هشت درصد موارد نیز حاصل سرایت حرارت مواد قابل اشتعال‌ بوده است.

سخنگوی آتشنشانی شهرداری اصفهان گفت: هفت درصد آمار آتش‌سوزی در اماکن تجاری نیز حاصل نشت گاز گزارش شده که نشان می دهد کسبه باید تجهیزات اطفاء حریق خود را بیشتر نمایند.

وی در ادامه اظهار کرد: هفته گذشته بیش از یک هزار و ۹۱۴ تماس تلفنی با سامانه آتش‌نشانی ۱۲۴ برقرار شد که بر اثر آن ۲۵۳ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق صورت گرفت.

باقری افزود: ۱۰۳ مورد حریق آتش‌سوزی و ۱۵۰ مورد حوادث دیگر بوده است.
سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از موارد قابل توجه در آمار پتانسیل خطر حریق گسترده در اماکن تجاری بوده است که ۱۹۹ مورد حریق اماکن تجاری در اصفهان رخ داده است.

وی گفت: همچنین هفته گذشته ۵۲ مور استقرار اطفاییه در نقاط حساس شهر ایجاد و ۳۵ مورد گشت ایمنی برای نقاط مخاطره‌آمیز صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha